«صادق الحسینی» از مسئولان ارشد حشدالشعبی به سایت المعلومه اظهار داشت: حشدالشعبی اخیرا راهبرد استقرار دوباره در مناطق تحت ماموریت خود در حاوی العظیم و روستاهای اطراف آن واقع در مرز بین استان‌های دیالی و صلاح الدین را در دستور کار قرار داده و موفق شده تا با ایجاد پست‌های نظامی و دوربین‌های نظارتی آخرین گذرگاه‌های نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش از استان صلاح الدین به استان دیالی را مسدود کند.

وی افزود: حشدالشعبی اکنون در مسافت پنج کیلومتر مربع در منطقه حاوی العظیم مستقر است. این منطقه جزء خطرناکترین مناطق به علت فعالیت داعش و تکرار نفوذ عناصر این گروه از آنجا به دیگر مناطق بود.

الحسینی تاکید کرد: مناطق تحت ماموریت حشدالشعبی به طور کامل امن است و نفوذ از طریق آن بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: یک تیپ رزمی حشدالشعبی هم اکنون در مناطق دشوار و تو درتو بین استان‌های دیالی و صلاح الدین در چارچوب کمک و پشتیبانی به اهالی در روستاهای آزاد شده به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش مستقر است.

مرز اداری بین استان‌های دیالی و صلاح الدین از مناطق خطرناکی است که به خاطر فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در روستاهای متروک واقع در مرز اداری صلاح الدین، هر از چند گاهی شاهد نفوذ عناصر این گروه است.

کشف مقر داعش در جنوب غربی صحرای الانبار

یک یگان از نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق در عملیات تفتیش و بازرسی خود یک مقر گروه تروریستی داعش را در جنوب غربی صحرای استان الانبار این کشور کشف کردند.

این عملیات وسط یگان دوم البغدادی و ارتش در مناطق البحیات و المدهم و بخشی از دره حوراء انجام شد.

خبر دیگر از عراق حاکی است که تیم‌های خنثی سازی بمب و مواد منفجره تیپ ۴۱حشدالشعبی براساس اطلاعات دریافتی، یک بمب دست ساز در منطقه المزاریع از توابع ناحیه یثرب در جنوب شهر سامرا را خثنی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.