این پیام صوتی در وبسایت یکی از نیروهای داعش منتشر شده است.

هویت فردی که صدایش در این پیام شنیده می‌شود شناخته نیست؛ با این وجود گوینده خود را "ابوحمزه قرشی"، سخنگوی داعش معرفی می‌کند.

به گزارش یورونیوز، او در این پیام با اشاره به بیماری کووید۱۹ می‌گوید: «خدا اراده کرد تا مجازاتی را برای ستمگران این زمان و پیروان آنها بفرستد.. چیزی که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست... ما از این مجازات خدا برای شما خرسندیم.»

این سومین بار از زمان مرگ ابوبکر بغدادی، رهبر پیشین داعش و انتصاب ابوابراهیم هاشمی قرشی به عنوان سرکرده جدید این گروه است که داعش اقدام به انتشار پیام صوتی می‌کند.

در این پیام همچنین از اعضای این گروه خواسته می‌شود تا «هرکجا که هستند تا می‌توانند خود را قوی کنند، تا آنجا که ممکن است بر دشمنان خدا سخت باشند و به مکان‌های آنها حمله کنند.»

در ادامه پیام، خطاب به اعضای داعش گفته می‌شود: «نگذارید حتی یک روز هم بدون آنکه زندگی آنها تباه شود، بگذرد.»

در این پیام به هیچ مکان مشخصی برای حمله اشاره نشده اما از کشورهایی یاد شده است که نیروهای داعش هم اکنون بطور پراکنده در آنجا فعالند از جمله سوریه، عراق و کشورهایی در غرب آفریقا.

داعش از زمان کشته شدن ابوبکر بغدادی همواره در تلاش بوده است تا دوباره به سازماندهی نیروهای خود و تدوین یک استراتژی جدید بپردازد. این گروه سال گذشته میلادی پس از شکستی سنگین در عراق، آخرین سرزمینهای تحت کنترل خود در سوریه را نیز از دست داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.