سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی خبر داد.

بر اساس بیانیه کرملین، پوتین و بن سلمان در این گفت‌و‌گوی تلفنی درباره بازار جهانی انرژی رایزنی کرده‌اند.

۲ طرف در این تماس تلفنی همچنین بر اهمیت توافق اوپک پلاس برای کاهش سطح تولید نفت خام تاکید کردند.

در بیانیه کرملین آمده است که پوتین و بن سلمان بر سر ادامه همکاری‌ها درباره کاهش تولید نفت خام به توافق رسیده‌اند.

روز سه‌شنبه نیز کرملین در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات مضاعف برای حمایت از بازار انرژی انجام شده است، گفت: گروه کشور‌های اوپک پلاس قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم‌ و سیاستی، وضعیت بازار‌های جهانی نفت را بررسی می‌کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین اظهار کرد که توافق کاهش تولید جهانی نفت که در ماه گذشته منعقد شد قطعاً مؤثر بوده و به جلوگیری از سناریو‌های منفی در بازار‌های نفت کمک کرده است.

همچنین کرملین اعلام کرد که الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه قرار است در خصوص اجرای محدودسازی تولید نفت با شرکت‌های نفتی بزرگ این کشور گفت‌وگو کند.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفتی از جمله روسیه که در مجموعه اوپک پلاس قرار دارند، ماه گذشته میلادی توافق کردند تا تولید نفت را حدود روزانه ده میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن به منظور تحقق ثبات در بازار انرژی کاهش دهند.

این توافق پس از آن صورت گرفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌ها برای مقابله با این ویروس از سوی کشورها، بهای نفت خام در بازارهای جهانی سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.