اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی،  در تشریح جزئیات برگزاری جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم، اظهار داشت: هیئت رئیسه سنی جلسه افتتاحیه را آغاز می‌کند و پس از آن معاون اجرایی پارلمان درباره عملکرد مجلس دهم و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گزارشی درباره انتخابات، به منتخبان ارائه می‌دهند.

وی افزود: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور نیز در جلسه افتتاحیه حضور دارند و به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت؛ علاوه بر این آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز در جلسه افتتاحیه مجلس حضور دارند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: پس از آن قرعه‌کشی شعب انجام شده و هیئت رئیسه سنی زمان برگزاری جلسه بعدی برای تصویب اعتبارنامه منتخبان و همچنین تعیین هیئت رئیسه رسمی اجلاسیه اول را تعیین می‌کند.

عباسی یادآور شد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس منتخبان پس از جلسه افتتاحیه برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) در مرقد امام راحل حضور می‌یافتند که، این دوره به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت این اقدام انجام نشده و به زمان دیگری موکول شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.