غلامرضا شریعتی دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : رفع مشکل آب بخش غیزانیه از سال ۹۶ به طور جدی دنبال شده است ، این پروژه  یک پروژه مهم و  بزرگی است که در حال اتمام می باشد؛ اعتبار این پروژه بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال است که با انجام آن بخش غربی ، مشرحات و بخش غیزانیه بزرگ به آبی پایدار دسترسی خواهند داشت .

وی ادامه داد:این پروژه طبق برنامه ریزی پیشرفت داشته است و ظرف ۲ هفته آینده آبرسانی در آن انجام می‌شود ؛ البته ۶ کیلومتر از این مسیر در روستاهای صفیره و نزهه به دلیل فرسودگی باید تعویض شود که اعتبارات آن تامین شده و ظرف ۳۰ تا ۴۵ روز آینده وصل می شود .

استاندار خوزستان افزود : مشکل آب بخش غیزانیه مشکلی ۱۵ ساله است و خط آبرسانی آن مربوط به سال ۱۳۶۱ می باشد که گسترش ، بازسازی و نوسازی نشده است ؛ سال ۱۳۹۶ پروژه آبرسانی در این بخش به کمک شرکت نفت ، سازمان آب و برق خوزستان ، آبفا روستایی و استانداری آغاز شد و امیدواریم با پایان طرح آبرسانی در این منطقه شاهد آب پایداری برای ساکنان آن باشیم .

شریعتی تصریح کرد: ۳۶ روستای دیگر این بخش که در حال حاضر از سمت رامهرمز آبرسانی می شوند هم مشکلات آبرسانی دارند که قرار است آب این روستاها از رامشیر جدا شوند و از مسیر دیگری آبرسانی شوند ، با این کار آب روستاهای بخش غیزانیه پایدارتر خواهند شد.

وی گفت: با انجام این خط ۶ کیلومتری ظرف یک ماه آینده آب پایداری وارد مدار خواهد شد و مشکل بیش از ۹۵ درصد بخش غیزانیه حل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : تا ۲ هفته دیگر که طرح آبرسانی غیزانیه افتتاح می شود  قرار شد چند دستگاه اداری از جمله آبفا و امور عشایری با تانکرهای آبرسان  بیشتر به این بخش آبرسانی کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد : از اعضای شورای بخش غیزانیه  و مردم این منطقه  که همیشه با ما همراه بوده اند و از نظام در موارد مختلف حمایت کرده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنیم.

شریعتی ادامه داد :  جمع آوری مدارس کانکسی ،راه روستایی و حل مشل آب این منطقه در دستور کار بوده  که با اقداماتی که انجام شده است مدارس کانکسی برچیده شد ، آب روستایی تا ۲ هفته آینده برقرار می شود و نیز راه روستای که با کندی انجام شده است را  قول خواهیم داد به زودی حل شود تا مشکل تردد مردم این منطقه برطرف شود .

وی با اشاره به کندی انجام پروژه آبرسانی به بخش غیزانه گفت : تغییر و تحولات در مدیریت و معاونت آب رسانی سازمان آب و آبفای روستایی ، ناهماهنگی بین آبفای روستایی و شرکت نفت ، بیماری طولانی مدیریت آبفای روستایی و همچنین تغییر قیمت‌ها باعث شد تا به تعهدات خود کاملا عمل نکنیم و انجام این پروژه طولانی شود.

بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز دارای ۸۰ روستا با جمعیت ۲۵ هزار نفر است.

این بخش در شرق اهواز قرار دارد و  ۳۰۰ حلقه چاه نفت در آن واقع شده که روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت  از آنها تولید می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.