صدیقه کیانفر، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما، صبح امروز (دوشنبه پنجم خرداد) در منزل شخصی خود به علت ایست قلبی، در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

 در پی در گذشت این هنرمند، مدیران و نهادهای عرصه فرهنگ و هنر، پیام‌های تسلیت زیر را منتشر کردند. 

سیدمحمد طباطبایی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیام تسلیت درگذشت صدیقه کیانفر نوشته است: «درگذشت بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و رادیو سرکار خانم صدیقه کیانفر در روزگاری که فاصله اجتماعی اگرچه نتوانسته دل‌ها را دور کند اما دیدارها را دیر و دچار تاخیر کرده است تاثری مضاعف بر دل نهاد. آن زنده‌یاد با نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌های خاطره‌انگیزی تصویر خود را در ذهن مخاطب ماندگار کرده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هنری ایشان، حضور در همه عرصه‌های هنرهای نمایشی است؛ سینما، تلویزیون، رادیو و تئاتر. مرحومه صدیقه کیانفر در سال‌های اخیر در نهمین دهه زندگی خود بر روی صحنه تئاتر حضور یافته و با نسل جوان همکاری کردند که نشان از توان هنری و انگیزه و دغدغه‌مندی ایشان داشت. اینجانب درگذشت عضو محترم و فعال موسسه هنرمندان پیشکسوت را به هنرمندان عزیز و خانواده محترم به ویژه فرزند عزیزشان تسلیت گفته و از درگاه پروردگار متعال برای آن مرحومه مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

حمید شاه‌آبادی، معاون صدا و سیما، پیام تسلیتی به این شرح منتشر کرده است: «درگذشت هنرمند پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر کشورمان، مرحومه صدیقه کیانفر را به مردم هنردوست ایران، اصحاب فرهنگ و هنر، دوستداران و به‌ویژه خانواده محترم آن مرحومه تسلیت می‌گویم.

این هنرمند گرانقدر عرصه رادیو، تئاتر و تلویزیون نامی نیک از خود به یادگار گذاشت و بازیگری هنرمندانه او در نمایش های رادیویی در  تاریخ به یادگار خواهد ماند.»

حمیدرضا افتخاری، مدیر  رادیو نمایش هم در پیام تسلیت خود آورده است: «بی شک فقدان هنرمند بزرگی چون سرکار خانم صدیقه کیانفر که در تمام طول عمر هنری خود جشنواره و با عشق به مردم سرزمینش ایفای نقش کرده است برای جامعه هنری، بخصوص رادیو نمایش ضایعه ای دردناک و جبران ناپذیری است.

درگذشت بانو صدیقه کیانفر، هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما  و تلویزیون را به خانواده آن مرحوم و جامعه نمایش بخصوص هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تسلیت می‌گویم و از خدای متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.»

خانه هنرمندان ایران هم در پیام درگذشت این هنرمند پیشکسوت آورده است: «هنرمند گرامی، صدیقه کیانفر از بازیگران برجسته سینما و تلویزیون بود که در دوران فعالیت هنری خود، نقش‌های به یادماندی بسیاری را به روی صحنه برد.او علاوه بر حضور در صحنه هنرهای نمایشی، در گویندگی نیز صدای دلنشینی داشت که هم‌چنان در حافظه ذهن ما باقی مانده است.

درگذشت این هنرمند برجسته را به خانواده محترم ایشان و به ویژه به جامعه هنری کشور تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای آن مرحومه روحی شاد و آرام طلب داریم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.