حاجی مالکی، نماینده مجلسِ «پایتخت۶»، یکی از شخصیت‌های تازه‌وارد به این سریال بود که خیلی خوب جای خود را در میان دیگر نقش‌ها، پیدا کرد. سیدامیر سیدزاده، بازیگر این نقش، اگرچه همین یک بار و با درخواست محسن تنابنده به عرصه بازیگری وارد شده است، ولی پیشینه‌ای به درازای دو دهه در سینمای ایران به عنوان تهیه‌کننده دارد.

او که در کافه خبر حضور یافته بود، از حواشی فصل ششم «پایتخت» گفت و تمام قد از محسن تنابنده دفاع کرد.

سیدزاده، ابتدا بر نقش اساسی محسن تنابنده در تولید شش فصل سریال «پایتخت» تاکید کرد و با تفاوت قائل شدن میان انتقاد و تخریب گفت: «به طور قطع، مغز متفکر «پایتخت» از ابتدا تا همین فصل ششم، محسن تنابنده بوده و نیت محسن تنابنده خدمت است. این را نباید انکار کنیم. انتقاداتی که به این فصل از سریال وارد شد، غیرمنصفانه و دور از اخلاق حرفه‌ای و هنر بود. وقتی انتقادها حالت تخریب پیدا می‌کنند، شما متوجه می‌شوید پشت این تخریب‌ها یک اهدافی نهفته است.»

او در پاسخ به انتقادهایی درباره اخلاق و رفتارهای نامناسب برخی از شخصیت‌های جوان و نوجوان فصل ششم «پایتخت» توضیح داد: «بنا به مقتضیات روز و زمان، «پایتخت» مرحله به مرحله همراه با جامعه رشد کرده و بیانگر موضوعات به روز جامعه بوده است. یعنی اگر از تولد «پایتخت» تا فصل ششم ده سال را در نظر بگیریم، روز به روز این سریال پابه پای آحاد جامعه رشد کرده و حرف‌ها را به روز زده است. در «پایتخت۶»، بهتاش به عنوان جوانی است که مابه‌ازای بیرونی‌اش امروز در جامعه ما زیاد دیده می‌شود؛ جوان‌هایی که بعضا عصیان‌گر هم شدند. این‌ها معلول یک سری شرایط اجتماعی هستند که در جامعه ما به وجود آمده است. حالا باید به دنبال پاسخ این سوال باشیم که چطور می‌شود از این مساله جلوگیری کرد؛ یعنی هنجارهای جامعه را چطور باید تنظیم کرد و چه کسانی باید این کار را انجام بدهند تا این ناهنجاری بروز نکند. به دنبال این باید باشیم که چه کردیم که این شده و چه کاری نباید می‌کردیم که این اتفاق نمی‌افتاد.»

این تهیه‌کننده پیشکسوت درباره ضعف فیلمنامه «پایتخت۶» به نسبت فصل‌های پیشین گفت: «محسن تنابنده در ۵ فصل قبلی در کنار خشایار الوند به یک شناختی نسبت به هم رسیده بودند که خیلی راحت‌تر می‌توانستند محصولی را تولید کنند که این هجمه و انتقادی که در فصل ششم داشتیم، نداشته باشیم. چون نگاه محسن تنابنده با نگاه مرحوم خشایار الوند طوری به هم گره خورده بود که همدیگر را به خوبی می‌فهمیدند. بالاخره در این فصل، نویسنده جدیدی وارد شده و این نویسنده با حال و هوا و فضای این سریال به نسبتی که مرحوم خشایار الوند آشنا بوده، آشنا نبوده و زمان می‌برده تا آشنا شود. در مجموع من این را نقطه ضعف نمی‌دانم، این از عدم آشنایی نویسنده با فضای ساری و جاری در سریال می‌آید که ایشان به زمان بیشتری احتیاج داشته است که در اختیارش نبوده. درعین حال احساس من این است که محسن تنابنده وظیفه خود را به خوبی انجام داده است و کسانی که حملات و هجمه‌ها را متوجه ایشان می‌دانند کم‌لطفی می‌کنند. محسن تنابنده یک سرمایه است و نباید با او این برخوردها می‌شد.»

سیدزاده در واکنش به این پرسش که آیا فکر می‌کند فصل هفتم «پایتخت» ساخته خواهد شد، پاسخ داد: «محسن تنابنده سعه صدرش بیشتر از این است که فکرش را بکنیم. یعنی همیشه مردم را به همه چیز ترجیح می‌دهد. قرار نیست به خاطر این هجمه‌ها و انتقادات و حتی ناسزاها که خدای نکرده نسبت به او شده است، بگوید من بریدم و کار نمی‌کنم. او هدف را در نظر می‌گیرد و ما امیدواریم «پایتخت۷» را با قدرت و صلابت و با اقبال عمومی بیشتر بسازد و نشان بدهد همچنان محکم و استوار در این مسیر ادامه راه می‌دهد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.