محمد مهاجری با بیان اینکه از قبل قابل پیش بینی بود که بعد از انتخابات مجلس میان اصولگرایان اختلاف به وجود بیاید، اظهار کرد: در زمان تهیه لیست‌ها، اختلاف نظر خیلی شدیدی وجود داشت بر سر اینکه چه کسانی در لیست قرار بگیرند، اما برای آنکه اصولگرایان از مرحله انتخابات عبور کنند، اعلام کردند که اختلافات را حل می‌کنیم. قالیباف هم به نفع جریان پایداری و احمدی نژاد عقب نشینی کرد و تعدادی از آنها وارد لیست شدند. همان موقع قابل پیش بینی بود که اختلافات حل نشده است و در زمان انتخابات رئیس مجلس، اختلاف‌ها دوباره بروز می‌کند و در واقع اختلاف‌های امروز ادامه اختلاف‌ها در زمان بستن لیست‌های انتخاباتی است.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبلی مجلس هم چند نماینده که شخصیت‌های برجسته و تراز و بالایی بودند برای ریاست، هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌ها رقابت می‌کردند، اما در دوره یازدهم مجلس نمایندگان وزن سیاسی بالایی نداشته و اکثرا هم قد هم هستند و بنابراین حاضر نیستند به نفع هم کنار بروند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره احتمال ائتلاف جبهه پایداری یا احمدی نژادی‌ها علیه قالیباف، خاطرنشان کرد: حتی اگر این اتفاق بیفتد قالیباف باز هم رئیس مجلس می‌شود و در این تردیدی نیست. اگر قرار بود قالیباف رئیس مجلس نشود، وارد انتخابات نمی‌شد. سایر جریان‌ها هم می‌دانند قالیباف رئیس می‌شود اما تلاش می‌کنند که از قالیباف امتیاز بگیرند و سطح رئیس مجلس را پایین نگه دارند. آنها از همین الان می‌گویند رئیس مجلس فقط یک سخنگو و هماهنگ کننده است؛ البته ممکن است برای هیات رئیسه هم بتواند سهم بگیرد.

مهاجری در پایان گفت: اصولگرایان با طرح شعارهایی سعی کردند به بدنه مجلس رنگ روغن بزنند و اینچنین ضعف‌های خود را بپوشانند اما مجلس یازدهم چند مشکل ساختاری شدید دارد. مثلا با مشکل عدم مقبولیت جدی مواجه بوده و افراد هم در آن به شدت با هم اختلاف دارند که قطعا این اختلافات دیر یا زود بروز می‌کند. پیش بینی من این است افرادی از بیرون از مجلس برای حل مشکلات و از سر دلسوزی سعی می‌کنند مجلس را از بیرون مدیریت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.