محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از جدیدترین جرائم سایبری استفاده از اپلیکیشن‌های رسید ساز است.

رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح جامعه موجب شده است تا جرائم سایبری بیش از پیش اتفاق بی افتد، افزود: همچنین توصیه پزشکان در رابطه با عدم استفاده از پول نقد در سطح جامعه استفاده از اپلیکیشن‌های انتقال پول را افزایش داده است.

اقبالی با اشاره به اینکه برخی بجای کشیدن کارت در کارت‌خوان فروشگاه ادعا می‌کنند که از طریق گوشی خود بهای خرید را پرداخت می‌کنند، ادامه داد: اقدام بعدی این افراد پس از دریافت شماره‌حساب از فروشنده با اپلیکیشن‌های رسید ساز فروشندگان را فریب داده و بدون پرداخت بهای خرید کالا را دریافت می‌‌کنند.

وی یادآور شد: در واقع این رسیدها طوری طراحی شده‌اند که نشان می‌دهد مبلغ به حساب فروشنده واریز شده این درحالی است که مبلغی به حساب فروشنده واریز نشده است و بیشتر یک صفحه فتوشاپ شده است.

رئیس پلیس فتای استان البرز با تأکید بر اینکه فروشندگان اس ام اس بانک خود را فعال کنند تا در شرایط این چنین فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند، ادامه داد: افزایش آگاهی به شهروندان و کسبه کمک می‌کند تا عرصه بر کلاهبرداران تنگ شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.