با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا تیم‌های فوتبال حاضر در لیگ‌برتر برای شروع تمرینات خود از سوم خرداد باید پس از انجام آزمایش PCR و مشخص شدن جواب آن، تمرینات خود را آغاز کنند. در حالی‌که جواب این آزمایش بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد اما بعضی از تیم یا تیم‌های لیگ‌برتری پیش از آزمایش و مشخص شدن پاسخ آن شروع به انجام تمرینات خود کردند که همین موضوع باعث فراگیرتر شدن یا افزایش احتمال شیوع این ویروس شده است.

 

شنیده می‌شود که تست کرونا ۶ بازیکن گل‌گهر سیرجان و تعدادی از عوامل دیگر این تیم مثبت شده که هنوز آمار دقیق از سوی مسئولان این باشگاه اعلام نشده است. اینکه تمرینات این تیم از اعلام تست PCR انجام شده، قطعا می‌تواند از عوامل مهم این شیوع باشد اما به هرحال سلامتی بازیکنان و جامعه در اولویت نخست قرار دارد.

 

علاوه بر گل‌گهر خبرهایی مبنی بر مشکوک و یا مثبت اعلام شدن تعداد دیگری از اعضای تیم‌های مختلف اعلام شده که کار را برای برگزاری مسابقات سخت‌تر می‌کند. هنوز تعدادی از تیم‌ها این آزمایش را انجام نداده‌ و یا جواب آن را دریافت نکرده‌اند. به هرحال ممکن است این وضعیت ادامه دار باشد و آینده‌ مشخصی برای لیگ‌برتر نمی‌توان متصور شد.

مساله‌ای که واضح است این است که هنوز کرونا علیه برگزاری مسابقات لیگ‌برتر است و جلسه‌ ویژه‌ای که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد تمام ابهامات برگزاری یا تعطیلی لیگ‌برتر را مشخص خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.