دکتر ایرج حریرچی در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۴ خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر روند شیوع کرونا در کشور به صورت قابل توجهی در موارد بستری و میزان مرگ و میر نزولی است اما در برخی استان‌ها از جمله خوزستان به دلیل اینکه دوره اپیدمی دیرتر آغاز شده، روند شیوع کرونا افزایشی بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این روند افزایشی در استان خوزستان قابل توجه بوده است اما با اقدامات بسیار مناسبی که انجام شده، وضعیت کنترل شده است.

حریرچی بیان کرد: تعداد افرادی که از یک بیمار، مبتلا می‌شوند به طرز قابل توجهی کاهش یافته است اما همچنان این رقم بالای یک نفر (انتقال ویروس از فرد بیمار به افراد بعدی) است و فکر می‌کنیم افزایش نسبی در چند روز آینده در استان خوزستان خواهیم داشت.

وی با اشاره به نتایج نشست امروز ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: توصیه می‌شود همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشت فردی و اجتماعی در خوزستان تا حداکثر ممکن و با حداقل تاثیر بر معیشت و اقتصاد مردم باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین قرار شد افزایش تست و کشف موارد در مرحله اولیه بیماری و جداسازی این افراد ابتدا با آموزش و توجیهات منطقی انجام شود و در غیر این صورت با اطلاع دادن به محل کار و خانواده انجام شود.

وی افزود: در استراتژی سوم مقرر شد که بیشتر از گذشته نمونه‌برداری از کسانی که با بیماران در تماس بوده‌اند و احتمالا مثبت شده‌اند، انجام شود.

حریرچی بیان کرد: بیمارستان‌های خوزستان از نظر رسیدگی به بیماران، آمادگی خوبی دارند. درست است که وضعیت خوزستان نسبت به چند هفته گذشته افزایشی است اما شیوع کرونا در خوزستان، مقدار کمی از متوسط کشوری بالاتر است و هنوز خوزستان جزو استان‌های با شیوع متوسط است.

وی گفت: مردم سه ماه است که در سختی به سر می‌برند و ارتباطات اجتماعی و خانوادگی کم شده و معیشت تعداد قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است. شرایط برای مردم خوزستان سخت‌تر بوده است زیرا هم شرایط کشوری و هم شرایط خاص استانی را تحمل کرده‌اند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: از مردم فهیم، با فرهنگ و متدین استان خوزستان می‌خواهیم ارتباطات خانوادگی، قومی و عشیره‌ای که تاثیر اقتصادی ندارند مانند مراسم عزاداری، عروسی و دید و بازدید عید فطر را به صفر برسانند تا مقامات سیاسی استان بتوانند بازگشایی اقتصادی که برای معیشت مردم لازم است را به حداکثر برسانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.