به گزارش النشره، وزارت دارایی عراق اخبار مربوط به درخواست وام ۳ میلیارد دلاری این کشور از عربستان در جریان دیدار علی علاوی وزیر دارایی عراق به ریاض را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت دارایی عراق آمده است: علاوی اخبار مربوط به درخواست وام ۳ میلیارد دلاری عراق از عربستان را رد می‌کند و این بی اساس است.

وزارت دارایی عراق اعلام کرد: علاوی روز شنبه به عربستان رفت و در جریان این سفر حامل پیام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به ملک سلمان بن عبدالعزیز بود. وی در جریان این سفر همچنین روابط اقتصادی میان دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. همچنین وزیر دارایی عراق با عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی و فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه و محمد الجدعان وزیر دارایی و ماجد القصبی وزیر بازرگانی سعودی دیدار کرد.

این در حالی است که سعد الکعبی تحلیلگر سیاسی عراقی در گفتگو با سایت المعلومه تصریح کرد: بغداد می‌تواند از طریق شورای امنیت و سازمان ملل، ریاض را به خاطر جنایات تروریست‌هایش در عراق تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

وی افزود: دولت عراق باید به جای اعزام وزیر دارایی به ریاض و گرفتن وام برای گذر از بحران مالی، خواهان دریافت غرامت از عربستان شود.

الکعبی گفت: فایل صوتی فاش شده از گفت وگوی قذافی و بن علوی بار دیگر پرونده جنایات عربستان و همپیمانانش علیه مردم عراق را باز می‌کند.

وی افزود: زندان‌های عراق مملو از تروریست‌های سعودی است؛ علاوه بر کسانی که هر روز جنایات خود را در عراق مرتکب می‌شوند، حضور تروریست‌ها در عراق به تنهایی کفایت می‌کند تا شکایتی قضایی علیه عربستان سعودی در سازمان ملل و شورای امنیت به دلیل نقض منشور سازمان ملل صورت گیرد.

این تحلیلگر گفت: اقدام دولت عراق در اعزام وزیر دارایی به عربستان سعودی بی توجهی به خون عراقی‌ها پس از جنایاتی است که ریاض علیه مردم عراق صورت داده است و چند استان این کشور را نابود کرده است.

وی تاکید کرد: الکاظمی باید در مسیر پیگرد قضایی عربستان و درخواست غرامت از این کشور به خاطر جنایاتش گام بردارد و نه اینکه از این کشور وام و کمک مالی برای گذر از بحران اقتصادی در عراق بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.