علی محمدپور، اظهار داشت: با توجه به عید سعیدفطر و پایان یک ماه عبادت و روزه‌داری، شاهد هستیم مجرمان سایبری با شگرد‌های جدید اقدام به جمع‌آوری فطریه، نذورات و کمک‌های مردمی می‌کنند و شهروندان را از این طریق به دام می‌‌اندازند.

وی افزود: این افراد با سوءاستفاده از حس انسان‌دوستانه مردم، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، کمک به بیماران و کودکان نیازمند از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی گفت: به شهروندانی که قصد دارند از طریق فضای مجازی، فطریه یا کفاره روزه خود را پرداخت کنند توصیه می‌شود هشدار‌های پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

محمدپور ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود برای پرداخت اینترنتی فطریه یا کفاره حتما از طریق مؤسسات معتبر و شناخته شده که در رسانه ملی و سایر رسانه‌های رسمی اعلام می‌شود اقدام و

مراقب پیام‌ها و تماس‌های تلفنی افراد سودجو به بهانه جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه باشند.

وی اضافه کرد: با بیان اینکه از پرداخت وجه در سایت‌های نامعتبر و حساب شخصی افراد خودداری کنید تا در دام کلاهبرداران و سایت‌های جعلی گرفتار نشوید و هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به آیتم‌های امنیتی در گاه بانک از جمله آدرس دقیق درگاه بانک و پروتکل https و تغییر کد امنیتی درگاه با رفرش کردن آن توجه کنید.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر هموطنان از تلفن‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند بنابراین امکان طراحی اپلیکیشن‌ها و همچنین کانال‌ها و صفحات جعلی منسوب به نهاد‌های دولتی و مسؤول بیش از سایر شگرد‌های مجرمانه متصور است از این رو هموطنان عزیز مراقب کانال‌ها و اپلیکیشن‌های جعلی باشند.

محمدپور تأکید کرد: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.