خبرگزاری رویترز صبح یکشنبه به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نوشت: جونگ اون به تازگی میزبان یک نشست نظامی برای بحث در مورد سیاست‌های جدید تقویت توانایی‌های هسته‌ای کشور بوده است. 

به گزارش رسانه رسمی کره شمالی، در این جلسه سیاست‌های جدیدی برای افزایش بیشتر بازدارندگی هسته‌ای کشور و قرار دادن راهبرد نیروهای مسلح برای یک عملیات هوشیار مطرح شد. 

جزئیات بیشتری از این نشست یا دیگر محورهای سخنرانی رهبر کره شمالی هنوز منتشر نشده است. 

انتشار حضور رهبر کره شمالی در نشست نظامی در حالی منتشر می‌شود که غیب سه هفته‌ای وی در انظار عمومی برای بار دوم در دو ماه گذشته، بار دیگر شایعاتی را در خصوص جونگ اون که به غیبت‌های گاه و بی‌گاه عادت دارد در رسانه‌ها مطرح کرده بود. 

کیم که آخرین بار ۱۳ اردیبهشت سال جاری بعد از ۲۰ روز غیبت در انظار عمومی ظاهر شد از آن تاریخ تا کنون مجددا در هیچ برنامه رسمی شرکت نداشته و این اولین خبر از وی در طول سه هفته گذشته است. 

طولانی‌ترین غیبت کیم در انظار عمومی در سپتامبر ۲۰۱۴ بود هنگامی که او به مدت ۴۰ روز به طور بی‌سابقه‌ای ناپدید شد و دوباره نمایان گشت، آژانس اطلاعاتی کره جنوبی بعداً اعلام کرد که پای راست وی به خاطر خارج کردن یک "کیست" مورد عمل جراحی قرار گرفته است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.