عباس مقتدایی خوراسگانی، منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم، درباره آنچه در جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی گذشت، گفت: فراکسیون موقت نیروهای انقلاب روز گذشته (پنجشنبه) جلسه خود را در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار کرد و در این جلسه نامزدهای ریاست و نامزدهای نائب رئیسی مجلس رسما از اعلام کاندیداتوری کردند و به شرح دیدگاه های خود پرداختند. جلسه اخیر فرصت خوبی بود تا تمام نظرات نامزدها مطرح شود و از این جهت بسیار اتفاق ارزشمندی به وقوع پیوست.

وی در تشریح جزئیات آنچه در این جلسه گذشت، ادامه داد: هیات اجرایی فراکسیون مقرر کرده بود که افراد بر اساس حروف الفبا به سخنرانی بپردازند؛ از این رو به ترتیب آقایان سید مصطفی آقامیرسلیم، حمیدرضا حاجی بابایی،  سید شمس الدین حسینی، محمدباقر قالیباف و علی نیکزاد به سخنرانی پرداختند و هر کدام ۲۰دقیقه وقت در اختیار داشتند.

مقتدایی خوراسگانی ادامه داد: در جلسه صبح صرفا نامزدهای ریاست مطرح و دیدگاه هایشان شنیده شد و در جلسه بعد ازظهر آقایان سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، محمدحسین فرهنگی، عبدالرضا مصری، الیاس نادران، امیرحسین قاضی زاده، محمدمهدی زاهدی، علیرضامنادی، سیدرضا تقوی برای نواب رئیسی مجلس اعلام آمادگی و هر کدام به مدت ۱۰دقیقه نظرات خود را مطرح کردند. در این جلسه حاضران صرفا استماع کردند و رأی گیری به جلسه بعد موکول شد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم افزود: در ادامه این جسله درباره اساسنامه و آیین نامه فراکسیون هم بحث هایی صورت گرفت و ۶۲نفر حاضر در جلسه دیدگاه خود را مطرح کردند و قرار شد که در جلسه آینده اساسنامه و آیین نامه به تصویب برسد زیرا قرار است قبل از رأی گیری در صحن مجلس، فراکسیون به جمع بندی نهایی برسد که هفتم یا هشتم خرداد جلسه فراسیون با حضور تمام اعضا یعنی بالغ بر ۲۴۰نماینده تشکیل و همه تصمیمات نهایی اخذ می شود.

مقتدایی درباره اینکه آیا این احتمال وجود دارد که نظر و رأی اعضا در جلسه فراگیر فراکسیون با رأی گیری صحن مجلس در موضوع انتخابات هیئت رئیسه متفاوت باشد، اظهار کرد: درخصوص این مسئله در هیئت اجرایی مطالبی مطرح شده است و همه به این نتیجه رسیده اند که قبل از شروع مجلس نمایندگان فراکسیون با شنیدن تمام نظرات به تصمیم نهایی می رسند و یک اقناع جمعی شکل می گیرد و اعضای فراکسیون به نتیجه نهایی متعهد خواهند بود اما ممکن است به صورت موردی فردی بخواهد نظرش را در انتخابات صحن مجلس تغییر دهد ولی این جزو استثنائات است و تاثیری در نتیجه نهایی ندارد.

مقتدایی خوراسگانی در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در مجلس هم شاهد تشکیل یک فراکسیون جامع متشکل از تمام نیروهای انقلاب خواهیم بود یا آنکه چند فراکسیون شکل می گیرد، گفت: گفت و گوهایی در این موضوع انجام شده است و همه بر این باورند که باید اتحاد و وحدت جامع میان همه نیروهای انقلاب ایجاد شود. ما معتقدیم که مجلس یازدهم، مجلس جنگیدن نیست و همه نمایندگان آمده اند که به مردم و انقلاب اسلامی خدمت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.