محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس، افزود: کرونا همچنان وجود دارد و حفظ حساسیت‌ها و ندادن اطمینان کاذب سیاست اصلی است.

وی اضافه کرد: از هم‌اکنون نگران پاییز هستیم و باید رفتارها تغییر کرده و مراقبت‌ها را از هم‌اکنون داشته باشیم؛ از سوی دیگر باید ذخایر استراتژیک ما به‌خصوص در مورد داروها و وسایل حفاظت شخصی کافی باشد.

وی گفت: در حال حاضر عدد مولد نسلی در بیشتر استان‌ها و از جمله قم کمتر از یک است و به همین دلیل قم در وضعیت زرد قرار دارد، اما با بی‌توجهی هر لحظه ممکن است به وضعیت قرمز برگردیم.

قدیر با اشاره به وضعیت استان‌های جنوبی گفت: این وضعیت ممکن است برای قم نیز به وجود آید و از این‌رو باید فاصله‌گذاری‌ها و مسائل بهداشتی و استفاده از دستکش و ماسک همواره مدنظر باشد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.