علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین نطق خود در مجلس علنی مجلس دهم، گفت: ما به آخرین جلسه مجلس دهم رسیدیم. به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست. 

وی افزود: مجلس دهم در ۴ سال پیش در همین روزها تشکیل شد. آن روزها خیلی از نمایندگان با افکار هم آشنا نبودیم، در گذر این چهار سال در کنار هم در مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و امنیتی به بحث نشستیم، گاه نتایج این بحث‌ها قانون شد، گاهی به تحلیل دقیق تری رسیدیم، گاهی به قوای دیگر مطالبی که لازم بود را گفتیم و گاه منجر به اعلام بیانیه شد.

اهم اظهارات رئیس مجلس را بخوانید؛

*به هر تقدیر با این طرق به یک مفاهمه و کار کردن باهم رسیدیم و پس از این ۴ سال یک دوستی و مودتی بین همه ما شکل گرفت که این امر خیلی امر مهمی است و باید قدر آن را بدانیم.

*از این رهگذر قوانین مهمی تصویب شد. ۲۰۰ قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که دو سوم آن لوایح بودند. من برخی این لوایح را که جنبه پایه ای دارند و مهم بودند را ذکر می کنم.

* در این مجلس قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، تصویب شد، قانون برنامه ششم توسعه با زحمت زیادی در مجلس تصویب شد، قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب ها که قانون مهمی بود و برای جلوگیری از مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه تصوب شد. قانون هوای پاک، قانون حفاظت از خاک و قانون بهره برداری از منابع ژنتیکی که قانون مهم و ضروری بود در همین مجلس تصوب شد. قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، قانون ساعات کار بانوان شاغل اداری را هم به تصویب رساندیم. 

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.