حجت‌اله غلامی عصر امروز در نشست ویدیویی با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش بهداشت و درمان استان تا روز ۲۲ اردیبهشت تعداد ۷ شهرستان از ۲۴ شهرستان استان دارای وضعیت سفید اعلام شده بود که در گزارش ۲۷ اردیبهشت مجدد وضعیتی تعدادی از این شهرستان‌ها زرد اعلام شده است.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان افزود: در گزارش ۲۷ اردیبهشت ماه فقط وضعیت چهار شهرستان اردستان، بوئین‌میاندشت، خور و بیابانک و گلپایگان سفید اعلام شده است.

وی با بیان این که این تغییر وضعیت حکایت از این دارد که باید همچنان مراقب وضعیت بهداشت عمومی، مراقبت‌های فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشیم، تصریح کرد: با توجه به گزارشی که از وضعیت کرونا در جنوب کشور و استان خوزستان ارائه شد، از آنجایی که که هرساله سفرهایی در این ایام از این مناطق به اصفهان وجود داشته و این مناطق در شرایط هشدار است در محورهای ورودی استان از جمله محور الیگودرز دوباره غربالگری‌ها فعال شده است.

غلامی اضافه کرد: شاهین‌شهر، بهارستان، زرین‌شهر، فولادشهر و بهارستان شهرهایی است که حجم قابل توجهی از سفرهای هم‌وطنان جنوب کشور به آن‌ها انجام می‌شود و بر همین اساس قرار شد طی هماهنگی با دستگاهای ذی‌ربط کنترل‌ها در داخل شهرها هم فعال شود.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان با اشاره به این که در جلسه امروز ستاد درباره بازگشایی رستوران‌ها بحث زیادی شد، تصریح کرد: در جلسه امروز قرار سد تا رستوران‌ها، مشابه هتل‌ها با رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه با ظرفیت ۵۰ درصد فعال شوند؛ یکی از نکات این دستورالعمل اصلاح چیدمان فضای داخلی رستوران‌هاست که باید متناسب با دستورالعمل باشد.

وی افزود: با توجه به عدم وجود فضای کافی در فست‌فودها، فعالیت آن‌ها همچنان بیرون‌بر خواهد بود مگر این که مشابه رستوران‌ها، فضای داخلی مناسبی داشته باشند که با رعایت چیدمان و داشتن فضای کافی می‌توانند در سالن سرو غذا داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.