به رغم درخواست‌های بین‌المللی برای کاهش تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دوره مقابله با شیوع جهانی ویروس کرونا، آمریکایی‌ها در تازه‌ترین بی توجهی به این درخواست‌ها علیه دو شخص حقیقی و یک شخص حقوقی ایرانی به خاطر نقش تحریم‌ اعلام جرم کرد.

به گزارش روزنامه وا استریت ژورنال، در اعلام جرم دادگاه فدرال مینه‌سوتا علیه شرکت Payment۲۴ و دو مدیر ارشد آن به نام‌های «سید سجاد شهیدیان» و «وحید ولی» آنها به «ارتکاب جرایم مرتبط با پولشویی، سرقت هویت و فعالیت‌های متقلبانه الکترونیکی» متهم شدند.

این روزنامه خبر داد، دادستان‌های آمریکایی روز دوشنبه (دیروز) شهیدیان ۳۳ ساله، موسس و مدیر این شرکت را به دادگاه احضار کردند اما او در دادگاه اعلام کرد که هیچ جرمی مرتکب نشده و بیگناه است.طبق گزارش این رسانه آمریکایی، شهیدیان پیشتر با درخواست آمریکایی‌ها در کشور انگلیس بازداشت و به آمریکا مسترد شده بود.

دادستان‌های آمریکایی همچنین اعلام کرد که وحید ولی ۳۳ ساله که مدیر ارشد این شرکت بوده، همچنان آزاد است و تلاش‌های آمریکا برای یافتن اطلاعات دقیق از او ناموفق بوده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، دادستان‌های آمریکایی این شرکت را که در ایران  دفاتر و ۴۰ کارمند داشته متهم کرده‌اند به شهروندان ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ کمک کرد و برای آنها نرم افزارهای رایانه‌ای، مجوزهای نرم افزاری و سرورهای رایانه‌ای خریده بود.

گفته می‌شود که این شرکت از طریق وبسایت خود بسته‌ای شامل یک حساب کاربری پرداخت اینترنتی پِی پَل (PayPal )، یک  آدرس اینترنتی از امارات متحده عربی، کارت هدیه ویزا و یک کارت هویت جعلی و قبض اعلام وصول فروخته بود تا به مشتریان ایرانی برای خرید آنلاین خدمات و کالاها از آمریکا کمک کند.

طبق ادعای دادستان‌های آمریکایی، این دو شهروند ایرانی به شرکت‌های آمریکایی درباره مقصد کالاها و خدمات خریداری شده، اطلاعات غلط دادند و از گذرنامه های جعلی استفاده کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.