جف ویور، مشاور سابق برنی سندرز، سناتور آمریکایی و نامزد سابق دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور در یادداشتی که چندی پیش منتشر شد، اظهار کرد، حامیان سندرز "در حال حاضر حامی و مشتاق" به رای دادن به جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیستند و "نیازی واقعی و ضروری برای کمک به بایدن برای جذب حامیان سندرز وجود دارد".

به گزارش روزنامه گاردین، برنی سندرز در گفتگو با شبکه خبری "ای بی سی" اظهار کرد، بایدن در حال آغاز جذب حمایت حامیان اوست و فکر می‌کند که "در نهایت آن‌ها به جو بایدن رای خواهند داد".

سندرز افزود: فکر می‌کنم سرانجام اکثریت گسترده کسانی که حامی من هستند، متوجه خواهند شد که دونالد ترامپ (رییس جمهور آمریکا) خطرناکترین رییس جمهور تاریخ مدرن آمریکا است. او عادت به دروغگویی دارد و یک نژادپرست است و افکارش مبتنی بر تبعیض جنسیتی هستند.

وی در ادامه گفت: به نظر من جو بایدن باید به طبقه کارگر، جوانان و اقلیت‌ها بگوید، "من متوجه شرایط شما هستم" و در حال آغاز همین رویه است.

سندرز گفت، پیام بایدن باید بر بخشش وام‌های دانشجویی، پوشش بیمه سلامت، دستمزدها، سیاست تغییرات اقلیمی و نژادپرستی در نظام‌های مهاجرتی و قضایی متمرکز باشد.

نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اظهار داشت: به باور من آنان حمایت حامیان ما را جلب کرده و دستورکاری را ارائه خواهند کرد که پاسخگوی نیازهای خانواده‌های کارگر، جوانان و جوامع اقلیت خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.