سخنگوی دادستانی کل عربستان به دلیل پرداختن روزنامه‌نگار کویتی به پرونده "زن آدم ربا" در شهر بندری الدمام واقع در شرق عربستان و به ادعای تحریک افکار عمومی تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد.

سایت عربی۲۱، ماجد الدسیمانی، سخنگوی دادستانی کل عربستان در گفت‌وگو با برنامه "اللیوان" در شبکه "روتانا خلیجیة" مدعی شد، فیصل الحمرانی، روزنامه‌نگار کویتی به دلیل شایعه‌پراکنی و توهین به نیروهای امنیتی به دستور دادستانی کل تحت پیگرد قرار گرفته و به محض ورود به عربستان بازداشت می‌شود.

وی گفت، عربستان قصد دارد از پلیس اینترپل برای بازداشت الحمرانی درخواست کمک کند.

الحمرانی به دلیل نشر اطلاعاتی درباره پرونده زن آدم ربا در شهر بندری الدمام یکی از مشهورترین نام‌های مرتبط به این پرونده است. گفته می‌شود برخی از این اطلاعات شایعه بوده و برخی دیگر صحت‌شان ثابت شده است.

وی در نخستین واکنش به تصمیم مذکور عربستان توییت کرد، به قانون عربستان احترام گذاشته و به آن پایبند است و لازم باشد از آن پیروی می‌کند. پاسخ به اتهامات شخصی که نماینده طرف دولتی است راه‌های قانونی دارد و از طریق رسانه‌های دولتی به آن پرداخته نمی‌شود.

وی در ادامه نوشت، نماینده حقوقی دارد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

فهد انور الحداد، نماینده حقوقی الحمرانی نیز توییت کرد،‌ تمامی توییت‌های توهین آمیز علیه موکلش رصد خواهد شد و کلیه اقدامات قانونی علیه کسانی که به انتشار اظهارات توهین‌آمیز علیه الحمرانی پرداخته یا در انتشار آن دست داشتند چه داخل کویت چه خارج از آن اتخاذ خواهد شد و در این زمینه به هیچ وجه چشم‌پوشی نمی‌شود.

دادستانی عربستان ماه آوریل ابهامات معروف‌ترین پرونده آدم‌ربایی در تاریخ این کشور را فاش و اعلام کرد، بیشتر از ۲۰ سال پیش سه جوانی که در آن زمان شیرخواره بودند توسط زنی به نام مریم ربوده شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.