در فیلمی که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی درباره آخرین خداحافظی‌اش با مادرش صحبت می کند و روایت آخرین دیدارش با مادر را همراه با بغض و حسرت روایت کرده است.

سردار سلیمانی تا قبل از شهادت اجازه پخش این فیلم را نداده بود. در این فیلم سردار سلیمانی می گوید: «خدا مادران و پدرانی که در قید حیات هستند را حفظ کند، قدر بدانید. متاسفانه انسان وقتی قدر می داند که از دست می روند.

مادرم تعریف می کرد که زمانیکه ما در جبهه بودیم، وقتی کنار این استخر ده می رفته که زنانی آنجا رخت می شستند و می دیده است که پچ پچ می کنند فکر می کردمه که اتفاقی برای ما افتاده که اینطوری خصوصی حرف می زنند.»

مادر می گفت «میرفتم خانه ولی قرار نداشتم، برمیگشتم و آنها را قسم می دادم که اگر اتفاقی برای بچه من افتاده بگویید.»

خدا می داند بر این ها چه گذشته، چه صبری در این وقایع و مصیبت ها کردند.

نمی شود قدر شان را قدرگذاری کرد.ما که این توفیق از دستمان رفت. آنهایی که این توفیق را دارند قدر بدانند. یک زمانی وقتی می خواستم بروم گفت ننه بمون گفتم ننه کار مهمی دارم دو روزه برمیگردم. گفت هی می گویی آمریکا امریکا آمریکا، من هم مادرتم...

گفتم قول می دهم زود بر می گردم گفت ممکن است من را نبینی، خیلی باور نداشتم که مادرم رفتنی است. تصمیم گرفتم که نروم و تاخیر بیندازم. رفتم یک دوری زدم و برگشتم دیدم خواهرهایم مادرم را قانع کردند. گفت ننه می خواهی بروی برو.

سردار در ادامه اینگونه روایت می کند«من دم آخر چیزی در ذهنم بود و آن اینکه کف پای مادرم را ببوسم. خیلی وقت ها دلم میخواست اینکارو بکنم ولی نمی شد یا خجالت می کشیدم ...ناخودآگاه تا دم در رفتم و برگشتم  و کف پای مادرم را بوسیدم. و این توفیق نصیمان شد. سرمایه بزرگی بود که از دست دادیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.