باشگاه مادریدی با انتشار ایموجی از «چهره فکور» به همراه تصاویری از گزارش‌های نشریات و روزنامه‌های مختلف اسپانیایی در خصوص این اعتراف، به این موضوع واکنش نشان داد.

اعترافات «مارک کلاتنبرگ» به تیتر اول روزنامه‌های اسپانیایی بدل شد؛ موضوعی که هواداران اتلتیکو مدت‌ها پیش مصرانه بر این باور بودند که در صحنه گل نخست رئال در دقیقه ۱۵، «سرخیو راموس» در آفساید بوده است؛ دیداری که در نهایت در ضربات پنالتی با نتیجه پنج بر سه به سود کهکشانی‌ها به پایان رسید.

کلاتنبرگ در گفت‌وگو با دیلی میل گفت: رئال در نیمه نخست یک بر صفر پیش بود اما گل اندکی در موقعیت آفساید زده شده  بود و ما در استراحت بین دو نیمه متوجه شدیم. تصمیم سختی بود و کمک من صحنه را از دست داده بود.

وی ادامه داد: در ابتدای نیمه دوم برای اتلتیکو یک پنالتی اعلام کردم. «پپه» خشمگین بود و به انگلیسی صریح گفت «مارک، هرگز پنالتی نبود» و من در پاسخ گفتم «گل اول شما هم نباید صحیح اعلام می‌شد» و همین یک جمله او را ساکت کرد.

کلاتنبرگ افزود: شاید به نظر مردم این کار عجیب باشد چون به اصطلاح «بدی را با بدی جواب نمی‌دهند» اما داورها برعکس بازیکنان اینطور فکر نمی‌کنند. می‌دانستم با گفتن این جمله به پپه، او را در آن لحظه متقاعد کردم. او جنگ روانی راه میاندازد و چنین کاری برای داورها خوشایند نیست بنابراین همیشه باید حواستان جمع باشد.

قهرمانی سال ۲۰۱۶ رئال یازدهمین قهرمانی اروپایی و دومین پیروزی این تیم در شهرآورد فینال لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.