حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت شهادت امیرالمؤمنین(ع) خواستار مطالعه و عمل به وصیت‌نامه این امام شد و اظهار داشت:  باید از علی(ع) درس تقوا، زهد، عدالت، حساسیت نسبت به بیت‌المال و در چنین روزهایی درس عفو و گذشت بگیریم.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر اینکه نباید اختلافات در شهر را به فضای مجازی بکشانیم، افزود: مسائل جغرافیایی و تقسیم‌بندی‌ها بدون موضع‌گیری‌های آن چنانی که باعث تحریک احساسات شود، با نظرات کارشناسی قابل حل است.

وی از مردم در خصوص رعایت مسائل بهداشتی در برگزاری مراسم شب قدر در مساجد و اماکن دینی تقدیر کرد و درباره بازگشایی مدارس، عنوان کرد: حضور در مدارس اختیاری است و اگر دانش‌آموزانی مشکلی دارند می‌توانند با رعایت مسائل بهداشتی مراجعه کنند و نباید همه دانش‌آموزان به مدارس هجوم بیاورند؛ یکی از عوامل کنترل ویروس کرونا در شهرستان تعطیلی اجتماعات و همین مراکز بود.

حسینی  با بیان اینکه موارد ابتلا به کرونا در دیر مربوط به خود شهرستان نیست و از جای دیگری مبتلا شده‌اند، گفت: این بیماری مثل بیماری‌های دیگر است و نباید به افراد مبتلا برچسب بزنیم بلکه برای شفای آنها دعا کنیم.

وی با تسلیت شهادت جمعی از دریادلان ارتش به خانواده‌های داغ‌دار آنها، بیان کرد: اگر اشتباهی در این زمینه بوده است، پیگیری شود.

خطیب جمعه دیر با اشاره به انتقاد سخنگوی فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا از تمرین دریایی اخیر ارتش جمهوری اسلامی، اضافه کرد: طبق اعلام کنگره آمریکا، تلفات آنها در رزمایش‌ها و تمرینات بیش از جنگ‌ها است، آن وقت به جمهوری اسلامی و ارتش ما انتقاد می‌کنند.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها تروریست‌پرور هستند و آنها را به جان ملت‌های منطقه انداختند و قهرمان مبارزه با تروریست یعنی سردار سلیمانی را شهید کردند آن وقت با پررویی از مبارزه با تروریست سخن می‌گویند.

حسینی عنوان کرد: تا زمانی که تمام تحریم‌ها برداشته نشود، آمریکایی‌ها حق ندارند بحث برجام را مطرح کنند.

امام جمعه دیر گفت: حضور و ارتباط جمعی با خدا آرامش‌بخش است و با این پشتوانه معنوی است که مردم در برابر حوادثی مانند ویروس کرونا خم به ابرو نمی‌آورند.

وی اقدام دولت آلمان در محکوم کردن حزب‌الله لبنان به‌عنوان گروه تروریستی را محکوم کرد.

حسینی عنوان کرد: رزمایش عمومی مواسات کار خدایی بود و حس بسیاری از فعالان حس دوران دفاع مقدس بود و نیاز است که افرادی مانند شهید آوینی این صحنه های زیبای ایثارگری ها را روایت و ثبت کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.