در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها در روز جاری اظهار داشت: در حال حاضر اغلب جاده‌های اصلی کشور باز است و تردد در آنها به روال عادی جریان دارد.

وی ادامه داد: طبق اطلاعات 2298 دستگاه ترددشمار جاده‌ای کل تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل 1.2 درصد کاهش دارد در همین مدت بیشترین تردد بین ساعات 18 تا 19 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد و سهم خودروهای سنگین در ترافیک راه‌ها 15.5 درصد بود.

*آزادراه کرج ـ تهران با ۱۲۳ هزار تردد پر ترافیک‌ترین جاده کشور

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت:‌ در شبانه‌روز گذشته آزادراه کرج ـ تهران با 123 هزار و 456 تردد پر ترافیک‌ترین جاده کشور بود و پس از آن آزادراه‌های کرج ـ قزوین و قزوین ـ کرج پر ترافیک‌ترینجاده کشور بود.

*ممنوعیت تردد در  محور کندوان از ساعت ۱۵ امروز

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در محور کندوان تردد خودرو از ساعت 15 تا 24 امروز از دوراهی شهرستانک به سمت مرزن‌آباد ممنوع است و در صورت اعلام پلیس راه در محل تردد خودرو از ساعت 18 تا 24 امروز 26 اردیبهشت از مرزن‌آباد، کرج و تهران یک‌طرفه خواهد بود.

وی ادامه داد: در محور هراز نیز از ساعت 16 تا 22 امروز تردد خودرو از رودهن به سمت آمل ممنوع است و در صورت اعلام مأموران پلیس راه تردد خودرو از ساعت 18 تا 22 امروز از آب‌اسک به سمت رودهن در محدودهمشا یک‌طرفه است.

محرابی‌نیا یادآور شد: در محور کندوان تردد تریلر و کامیون و در محور هراز تردد تریلر ممنوع است، همچنین در محور هراز تردد کامیون غیر از عاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 6 تا 24 امروز ممنوع است.

وی یادآور شد: تردد موتورسیکلت نیز تا ساعت 6 روز آینده 27 اردیبهشت در هراز، کندوان، فیروزکوه و محور تهران ـ مشهد ممنوع است.

* انسداد ۱۰ جاده به دلیل نبود ایمنی

وی گفت: ‌در حال حاضر 10 محور به دلیل نبود ایمنی مسدود است که در این باره می‌توان به محورهایی نظیر مقطع رودبار به تنکابن در آزادراه قزوین ـ رشت، محور قزوین ـ همدان جاده رودبار ـ کهنوج، جاده رودبار ـ قلعه‌گنج، محور خرم‌‌آباد ـ پلدختر و جاده شمشک ـ دیزین اشاره کرد.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: ‌همچنین در منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال هر روز غیر از ایام تعطیل و روزهای پیش و بعد از تعطیلات چند روزه تا پیش از تعطیلات عید فطر مسیر از ساعت 19 تا 7 صبح روز بعد مسدود و محورهای جایگزین کندوان، هراز و فیروزکوه است.

*ترافیک سنگین در محور کندوان مسیر جنوب به شمال

وی بیان کرد: در حال حاضر در محور چالوس مسیر جنوب به شمال ابتدای محور تا منطقه کُندر ترافیک سنگین است و در محورهای هراز، فیروزکوه‌، آزادراه رشت ـ‌ قزوین و آزادراه قزوین ـ رشت ترافیک روان است.

وی یادآور شد: آزادراه قزوین ـ رشت مسدود بوده و تردد از محور قدیم قزوین ـ‌ رشت انجام می‌شود.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد:‌ همچنین محور قزوین ـ همدان مسدود است و تردد از مسیر جایگزین روبه‌رو به صورت دو طرفه انجام می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.