پروفسور "دیدیه رائول"، عفونت شناس فرانسوی که پیشتر با استفاده از داروی مالاریا برای درمان و کاهش چشمگیر عوارض ناشی از بیماری کووید ۱۹ خبرساز شده بود، در ادعای جدید خود بیان کرد که فراگیری ویروس کرونا در حال از بین رفتن است.

پایگاه خبری "یورونیوز" نوشت، "دیدیه رائول" در تازه‌ترین اطلاع‌رسانی روزمره خود که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر می‌شود درباره وضعیت بیماری همه‌گیر کرونا در شهر مارسی گفته که این بیماری در حال از بین رفتن کامل است.

این پزشک فرانسوی تصریح می‌کند که برغم انجام آزمایش‌های تشخیص به روی بیش از ۱۲۰۰ نفر از ساکنان شهر مارسی تنها یک مورد ابتلا به بیماری شناسایی شده است.

او در صفحه شخصی خود نوشت «بیماری همه‌گیر آخرین نفس‌های خود را می‌کشد»

این عفونت‌شناس فرانسوی با اعلام اینکه یافته‌ها حکایت از بهبود اوضاع و متوقف شدن پیشروی بیماری دارد،‌ تصریح کرد: «کند شدن روند اپیدمی در مارسی ناشی از انجام نظام‌مند تست‌های تشخیص و درمان به موقع بیماران است؛ زیرا ما می‌دانیم که درمان مدت حمل ویروس را کاهش می‌دهد.»

پروفسور رائول همچنین با اطمینان از ادامه همین روند در دیگر شهرهای فرانسه خبر می‌دهد؛ به گفته او «این دوره بحرانی در حال رفع است و منحنی برای همه نقاط کشور روند نزولی را نشان می‌دهد.»

این پزشک فرانسوی موج دوم بیماری که بسیاری از متخصصان و پژوهشگران نسبت به آن هشدار داده‌اند را منکر شده و تاکید می‌کند که در هیچ جایی شاهد موج دوم نخواهیم بود.

مدیر "انستیتو مدیترانه‌ای بیماری‌های عفونی" شهر مارسی یادآور شده است: «ممکن است موارد پراکنده‌ای اینجا یا آنجا در صورت مسری بودن فوق‌العاده یک فرد مشاهده شود اما این نمی‌تواند به معنی پویایی همه‌گیری تلقی شود؛ اپیدمی در حال پایان یافتن است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.