ناصر ایمانی درخصوص اختلافات اصولگرایان بر سر انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس یازدهم، گفت: اختلافات طبیعی است همانطور که اختلاف‌نظرهایی میان اعضای فراکسیون امید مجلس دهم هم وجود داشت و نمی‌توان توقع داشت همه یک نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: از سویی بنا نیست که اصولگرایان تقسیم‌بندی‌های کرسی‌های مدیریت‌ مجلس یازدهم را براساس طیف‌بندی سیاسی و سهم‌دهی انجام دهند؛ اگر هم این اتفاق بیفتد ضربه بزرگی به جناح اصولگراست.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: تاکنون قرار بر این است که مسئولیت‌ها در مجلس یازدهم براساس قابلیت‌ها و توانایی‌ها تقسیم شود نه براساس طیف‌بندی‌های سیاسی که امیدوارم منتخبان مجلس یازدهم بر این قرار بمانند.

ایمانی با تاکید براینکه تصمیم‌گیری نهایی نهایتا با نمایندگان مجلس است و آنها رئیس و اعضای هیئت رئیسه را انتخاب می کنند، افزود:هرچند در بیرون از مجلس گفته می‌شود که شانس فلان فرد برای ریاست بیشتر است اما نهایتا نمایندگان باید انتخاب نهایی را داشته باشند.

وی با اشاره به سهم‌دهی‌ها در جریان بستن لیست های انتخاباتی، اظهار کرد: تلاش زیادی توسط اصولگرایان انجام شد تا بستن لیست در تهران دموکراتیک باشد و افراد خاصی تصمیم نگیرند که فلان فرد باشد یا فلان فرد نباشد. حالا هم امیدواریم همین روش را در مجلس ادامه دهند و با روشی دموکراتیک و براساس صلاحیت‌ها انتخاب کنند. هرچند طیف‌بندی در جریان اصولگرا امری طبیعی است و هر یک تلاش می کنند مدیریت‌ها را از آن خود کنند اما این موضوع به معنای سلب اختیار از نمایندگان نیست.

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا همچنین از برگزاری جلسات متعدد برای تصمیم‌گیری در خصوص کاندیداهای ریاست مجلس و هیئت رییسه خبر داد و گفت: جلسات متعددی در یک ماه گذشته برگزارشده که هم چهره‌های خارج از مجلس و هم منتخبان در آن حضور داشتند تا حتی الامکان تصمیم گیری‌های اساسی قبل از شروع جلسات مجلس انجام شود هرچند باز هم تاکید می کنم این به معنای سلب اختیار از نمایندگان نیست بلکه به این دلیل است که برخی توافقات انجام گیرد تا برخی کاندیدا نشوند.

ایمانی همچنین تصریح کرد: این جلسات ادامه دارد چون وقتی یک ماه دیگر مجلس تشکیل شود نمایندگان باید به مشکلات کشور رسیدگی کنند  و فرصتی ندارند که مدتی طولانی را برای انتخاب سمت‌ها صرف کمند به همین دلیل توافقاتی در راستای قانع کردن برخی نمایندگان برای کاندید نشدن صورت می گیرد تا مجلس هم سریع تر وارد کار اصلی خود شود و از سویی اختلاف بین اصولگرایان در مجلس نمود پیدا نکند.

وی تاکید کرد: درخصوص آقای قالیباف هم باید بگویم که بحث این نیست که ایشان بخواهد نمایندگان را برای کسب کرسی ریاست مجلس قانع کند، بلکه به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران، نمایندگان مجلس یازدهم نظرشان روی ریاست آقای قالیباف است نه اینکه ایشان خودشان دوره افتاده باشند تا دیگران را برای ریاست مجلس قانع کند و پیش‌بینی می‌شود نظر اکثر نمایندگان مجلس یازدهم روی ریاست آقای قالیباف است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.