به گزارش تارنمای هیل، این سناتور ایالت نیویورک سه‌شنبه در صحن سنا گفت: او (ترامپ) در کدام سیاره زندگی می‌کند؟ بیش از ۳۰ میلیون نفر بیکار شده‌اند. آیا این بدان معنی است که ما [بر کرونا] غلبه کرده‌ایم؟ 

وی افزود: بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند. این آمار همچنان در حال افزایش است. آیا ما غلبه کرده‌ایم؟

شومر اظهارات ترامپ را «بی‌احترامی عجیب به واقعیت» توصیف کرد و ادامه داد: هیچ کسی نباید رییس جمهوری را که به واقعیت بی‌اعتنایی می‌کند، تحمل کند.

ترامپ روز دوشنبه در کنفرانسی خبری سعی کرد تا ادعای خود را تصحیح کند و اظهار داشت که آمریکا در انجام آزمایش کرونا به جایگاه بالاتری رسیده است.  

شومر در واکنش به ادعا گفت: حتی تصحیح این اظهارات نیز غلط است. آمریکا روزانه حدود ۳۰۰ هزار نفر را مورد آزمایش قرار می‌دهد اما کارشناسان می‌گویند که این تعداد برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا کافی نیست.

آمار رسمی نشان می‌دهد که در آمریکا بیش از یک میلیون و ۳۸۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آنها بیش از ۲۶۲ هزار نفر بهبود یافته و ۸۱ هزار و ۷۹۵ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.