در این بررسی آمده است: محدودیت‌های اعمال شده بر اثر شیوع کروناویروس با افزایش فاجعه‌بار موارد ابتلا به سل همراه است و موجب می‌شود تا سال ۲۰۲۵ میلادی نزدیک به ۱.۴ میلیون نفر دیگر به دلیل ابتلا به یکی از اصلی‌ترین بیماری‌های عفونی کشنده جان خود را از دست بدهند.

سل عفونت باکتریایی است که بر اثر آن ریه‌های بیمار آسیب می‌بینند. این بیماری به حد نسبتا زیادی قابل درمان است و هر سال حدود ۱۰ میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۵ میلیون نفر در جهان از جمله بیش از ۲۰۰ هزار کودک بر اثر ابتلا به بیماری سل جان خود را از دست دادند.

از آنجاییکه درمان موثر برای مقابله با بیماری سل وجود دارد سیستم واکنش‌دهی بر انجام آزمایش و درمان بیماران متمرکز است. اما همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ دولت‌ها را وادار ساخته تا شهروندان را خانه‌نشین کنند و طبق مدل‌های بیماری جدید، فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند به شیوع فاجعه‌بار بیماری سل منجر شود که تاثیرات آن برای سال‌ها باقی می‌ماند.

به گزارش ژاپن تودی،  در این شرایط و با وجود فاصله گذاری اجتماعی امکان انجام تست از جمعیت آسیب‌پذیر برای نیروهای خدمات درمانی و مراقبتی سخت شده و بیماران نیز قادر نخواهند بود به آسانی به روش‌های درمانی دسترسی داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.