مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی درباره بازگشت شهریه مازاد مدارس غیرانتفاعی اظهار کرد: طی هفته گذشته ما ۱۰۸ تماس از طرف مردم تهران و ۴۹ تماس از طرف سایر استان‌ها داشتیم که روزانه این تماس‌ها در قالب مکاتبات به اداره کل آموزش پرورش استان‌ها ارسال می‌شود.

او در ادامه افزود: از تمام مدارس استان‌ها و شهر تهران درخواست شده است که ظرف ۱۰ روز به شکایت‌های موجود رسیدگی کنند. درواقع بیشتر شکایات در خصوص عدم پرداخت حقوق و عدم‌بازپرداخت شهریه مازاد بوده که خوشبختانه تا الآن در شهر تهران حدود ۶۰ درصد به این موارد رسیدگی شده است.

زینی‌وند تصریح کرد: از مدیران و موسسان مدارس تعهد گرفته شده است که در صورت نپرداختن حقوق کارکنان ظرف دو هفته این موضوع فوری پیگیری می‌شود. طبق سیاست‌گذاری و نظارت مرکزی اعلام کرده‌ایم که مدارس غیردولتی نسبت به برگشت شهریه‌های فوق برنامه‌ای مانند استخر، اردو، المپیادها و خوراک دانش آموزان باید به سرعت اقدام کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بیان کرد: در حال حاضر بیشترین شکایات از تهران و مربوط به عودت شهریه فعالیت‌های غیرآموزشی، عدم پرداخت حقوق معلمان و شهریه اضافه دریافتی در طول سال تحصیلی است. مواردی که به اداره کل استان‌ها موکول شده است ظرف ۱۰ روز باید گزارش مورد نظر را تحویل دهند.

زینی‌وند گفت: در واقع این مصوبه از ۹۹/۲/۱۶ آغاز شده و تا ۱۰ روز فرصت برای بررسی و اقدام داده شده است. اگر بعد از ۱۰ روز همچنان رسیدگی و بررسی‌ها انجام نشود و میزان شهریه‌ای که اخذ شده است برنگردد، مکاتبه دوم صورت می‌گیرد.

شهریه سال جدید هفته اول خرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در پایان بیان کرد: شهریه امسال هفته اول خرداد اعلام خواهد شد و تعداد مدارس متخلف در دریافت شهریه اضافی، نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده است. هیچ مدیر مدرسه‌ای حق ندارد شهریه‌ای بالاتر از آنچه اعلام شده است، به صورت اجبار دریافت کند. به هیچ عنوان اغماضی در خصوص تخلف مدارس غیردولتی نخواهیم داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.