در حالی که مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر انگلیس خود را آماده از سرگیری مسابقات لیگ برتر انگلیس می‌کنند، باشگاه برایتون اعلام کرد یکی دیگر از بازیکنان این تیم به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده است. به این ترتیب با مثبت اعلام شدن تست کرونای این بازیکن که نامش فاش نشده است، شمار مبتلایان به این ویروس در این تیم لیگ برتری به عدد سه رسید. پیش از این دو هم‌تیمی علیرضا جهانبخش در ماه‌های مارس و آوریل به این ویروس همه‌گیر مبتلا شده بودند.

پل باربر، مدیر اجرایی باشگاه برایتون در این باره به شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» گفت: این جای نگرانی دارد. متأسفانه ما دیروز (شنبه) متوجه شدیم سومین بازیکن‌مان تست کرونایش مثبت است. با وجود تمام اقداماتی که در طول چند هفته گذشته انجام داده‌ایم و در حالی که بازیکنان به هیچ وجه درگیر تمرین مهمی نبوده‌اند، اما تست کرونای بازیکن دیگری از ما مثبت اعلام شد.

وی افزود: نگرانی‌هایی همچنان وجود دارد و فکر می‌کنم طبیعی است که همه باشگاه‌ها چنین نگرانی‌هایی داشته باشند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که این پروتکل‌هایی که در حال اجرا هستند، خطر را به شدت کاهش می‌دهند.

برایتون که در حال حاضر در رده پانزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس قرار دارد، در صورت از سرگیری این لیگ، پنج بازی خانگی از جمله دیدار با تیم‌های منچستریونایتد، لیورپول، منچسترسیتی و آرسنال را پیش رو دارد و جزو باشگاه‌هایی است که مخالف برگزاری بازی‌های باقیمانده لیگ برتر در زمین‌های بی‌طرف است.

 قرار است فردا (دوشنبه) نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری در پروژه‌ای به نام «پروژه شروع دوباره» گردهم بیایند و درباره برگزاری 92 بازی باقیمانده پشت درهای بسته به بحث و گفت‌وگو بپردازند. در صورتی که دولت انگلیس چراغ سبز نشان دهد، مسئولان لیگ برتر تمایل دارند این بازی‌ها را از ماه آینده میلادی (ژوئن) از سربگیرند.

برگزاری بازی‌های بالاترین سطح فوتبال انگلیس از تاریخ 13 مارس (23 اسفند) در نتیجه شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است و تیم‌ها هنوز مجوز آغاز مجدد تمرینات را هم دریافت نکرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.