محمد تقی‌زاده امروز در حاشیه بازدید از منطقه مشا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دقایق اولیه وقوع زلزله‌ در منطقه تمام دستگاه‌های درمانی، بهداشتی و خدماتی استان به ویژه شهرستان دماوند با محوریت فرماندار در صحنه بوده و در حالت آماده‌باش کامل بوده‌اند.

وی ادامه داد: این نیروها نسبت به بررسی موارد احتمالی در سطح منطقه در سطح روستاها و شهرها پرداختند که خوشبختانه براساس رصد و پایش در منطقه هیچ‌گونه حادثه جانی و مالی گزارش نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران همچنین بیان کرد: صرفاً تعدادی در منطقه مصدوم داشتیم که به صورت سرپایی مداوا شدند و فقط 2 نفر که آسیب جدی‌تری داشتند که در بیمارستان بستری و در حال مداوا هستند.

تقی‌زاده سپس افزود: گسل مشا یک گسل خاصی است که در زمان زلزله می تواند اتفاقات خاصی را در پی داشته باشد اما کانون زلزله در روستای زیار در شهرستان آمل بوده است که خوشبختانه با توجه به میزان و قدرت آن حوادثی را در دماوند و شهرستان‌های مجاور شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال پس لرزه‌های دیگر وجود دارد، برای پیش‌بینی آن تمام نیروهای امداد و نجات و خدماتی اعم از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با محوریت فرمانداری در دماوند و شهرستان‌های همجوار و استان تهران به صورت کامل آماده‌باش هستند و از بامداد امروز سه جلسه مدیریت بحران در سطح استان و شهرستان برگزار شد که تمام امکانات و نیروهای لازم پای کار آمده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌ها و رصدهای صورت گرفته لازم دانستیم بازدیدی از دشت مشا داشته باشیم که خوشبختانه با تدابیری اندیشیده شده شهر از آرامش لازم برخوردار بوده و از شاهد شرایط غیرعادی نیستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.