بهرام سرمست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه استان قم در شیوع بیماری کرونا همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار داشت: وضعیت استان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و توانسته‌ایم با کمک مردم تا حدودی شاهد مهار بیماری کرونا در قم باشیم.

وی با بیان اینکه مردم نباید دلسرد شده و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ابراز کرد: گاهی مردم می‌پرسند چرا با توجه به اینکه در قرنطینه‌های خانگی بوده و مراعات کرده‌اند همچنان وضعیت استان قرمز است که باید بدانند استان قم در مقایسه با شهرهای تقسیم‌بندی شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان در وضعیت قرمز است.

استاندار قم با تأکید بر اینکه هنوز وضعیت استان عادی نشده که بتوانیم عادی‌سازی کنیم، تصریح کرد: مردم، مؤمنین و متدینین انتظاری درباره بازگشایی‌های اماکن مذهبی دارند که ماهم دلتنگ این اماکن به‌ویژه حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه هستیم ولی در حال حاضر همچنان باید تلاش برای مهار کامل بیماری کرونا در استان قم داشته باشیم.

وی نقش ویژه اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: زندگی ما با تجمعات اجتماعی و مراودات مردمی همراه بوده ولی واقعیت در حال حاضر این بوده که مطالعات و ارزیابی‌های واقع‌بینانه از بیمارستان‌ها و بیماران قمی در شرایطی است که ما هنوز تا رسیدن به نقطه تضمین‌دهنده‌، آرامش‌بخش و مطمئن فاصله‌داریم و هنوز به ریشه‌کنی بیماری نرسیده‌ایم.

سرمست با تأکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات قم، اضافه کرد: واحدهای صنعتی استان که همزمان با تولید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند موردتقدیر قرار می‌گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.