حسین ذوالفقاری و محترم اینجه، معاونین وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه، امروز در تماس تلفنی در خصوص شیوع ویروس کرونا و تآثیرات منفی آن بر معادلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کشورهای درگیر گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، ضمن اظهار تأسف از جان باختن تعدادی از اتباع دو کشور در اثر بیماری کرونا، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت تبادل اطلاعات و تجربیات بهداشتی و درمانی در زمینه حفظ و ارتقاء امنیت بهداشت عمومی شهروندان و  نحوه مدیریت و کنترل ویروس کرونا خبرداد.

در ادامه ذوالفقاری گفت: بمنظور بازگشایی مرحله ای مبادی مرزی و ترانزیتی دو کشور جهت از سرگیری تبادلات تجاری و بازرگانی با همکاری کارشناسان و صاحب نظران دستگاههای مختلف کشوری تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا متن پیش نویس پروتکل بهداشتی تهیه شده و جهت بررسی از مجاری دیپلماتیک به طرف ترکیه ای ارسال خواهد شد.

ذوالفقاری در پایان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و ملت کشور دوست و مسلمان جمهوری ترکیه از خداوند متعال روزهای عافیت و تندرستی برای تمامی مسلمانان و غیرمسلمانان جهان مسئلت نمود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.