زعفر یاوری، رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران تهران گفت: صنف عکاسان از قبل کرونا دچار مشکلات جدی بودند و با نداشتن مشتری دست و پنجه نرم می کردند چرا که افراد دیگر تمایلی به عکسبرداری نداشته و با پیشرفت گوشی ها استقبال از این صنف کم شده است.

او بیان کرد: پیش از شروع ویروس کرونا بسیاری از افراد برای انداختن عکس‌های پرسنلی به عکاسی ها مراجعه می‌کردند، اما دفاتر پیشخوان دولت و پلیس + ۱۰ اختلال در کار آن‌ها ایجاد کردند.

رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران تهران با تاکید بر اینکه صنف عکاسان در حال فراموشی هستند، گفت: عکاسان در گذشته درآمد خوبی به خصوص در ماه هایی چون رجب و شعبان داشتند اما اکنون به دلیل تعطیلی تالارها و لغو مراسم‌های عروسی این صنف هیچ درآمدی نداشته است.

به گفته یاوری، عکاسانی که مبالغی را به‌ صورت بیعانه دریافت و آن را هزینه کرده بودند، اکنون برای باز گرداندن آن دچار دردسر شده‌اند.

 رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران تهران با بیان اینکه به دلیل نداشتن درآمد بسیاری از عکاسان مجوز خود را به اتحادیه تحویل می دهند، گفت: شغل عکاسان اینگونه است که اگر درآمدی نداشته باشند، نمی توانند دیگر اجاره دهند و از این رو مجوز کسب را تحویل اتحادیه می دهند.  

رئیس اتحادیه صنف عکاسان و فیلمبرداران تهران در خصوص شرایط کسب مجوز، گفت: مجوز برای عکاسی شرایط سختی ندارد و همان رویه ای است که وزارت صنعت و معدن ارائه داده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.