علی ربیعی، سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در بخشی از جلسه امروز با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره بازگشایی مدارس اظهار داشت: با توجه به اعلام برخی شهرستان‌ها به عنوان وضعیت سفید، یعنی در آن شهرستان ما فوتی نداریم و حتی بستری هم نداریم و یا بستری محدود داریم.

وی افزود: ستاد ملی تصمیم گرفت در این شهرستان ها که سفید اعلام شده‌اند، مدارس بازگشایی شود. رئیس جمهور باز اطمینان خاطری را هنوز کسب نکرده بودند که  از بیستم به بیست و هفتم به تعویق انداختند و قرار شد سه وزارتخانه آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کشور مجدد همه ابعاد آن را بررسی کنند و پیشنهاد بیاورند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در هرگونه تصمیمی رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ضروری است، گفت: هرگونه مجوزی برای بازگشایی نیازمند تاکید موضوع از سوی وزیر و وزارت بهداشت خواهد بود.

به گفته ربیعی با فاصله نشستن، تعداد کم حضور در کلاس‌ها، ضدعفونی کردن مدارس در نوبت های مختلف، ضد عفونی کردن سرویس‌ها و نوعی نگرانی از مسیری که دانش‌آموز تردد می‌کند، مهم‌ترین مسائلی است که در پروتکل‌های بازگشایی مدنظر قرار خواهد گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.