به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فرانسه، این اپلیکیشن افرادی را که به طور غیرعمد از مسیر افراد مبتلا به کرونا عبور کرده باشند، ردیابی می کند.

در آزمایش میدانی این اَپ، سربازان پیاده نظام ارتش روز عادی خود را با تمرین های فیزیکی، مطالعات تئوری و تیراندازی به اهدافی با فاصله ۳۰۰ متری می گذرانند.

«سیمون روش» مهندس نرم افزار برنامه اپلیکیشن هوشمند «یوبیک» (Ubique) به خبرگزاری فرانسه گفت: قبلا آزمایش ها در سطح لابراتواری انجام می شد و اکنون ما اطلاعات مربوط به عملکرد این اَپ در دنیای واقعی را جمع آوری می کنیم.

آزمودن این اپلیکیشن در محیط نظامی، محک خوبی است، زیرا برخلاف غیرنظامیان، نظامیان همچنان اجازه دارند در مجاورت هم با یکدیگر تعامل داشته باشند.

چنانچه آزمایش کرونای یکی از کاربران این اپلیکیشن مثبت باشد، پیامی کد شده به افراد دیگری که ممکن است با آن فرد در تماس بوده باشند، ارسال می شود و اطلاعاتی در مورد اقدامات بعدی در اختیارشان قرار می گیرد.

نظر به اینکه محدودیت های قرنطینه در سوئیس به تدریج در حال لغو شدن است، هدف از استفاده از این روش، شکست زنجیره انتقال ویروس و جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر آن است،

درپی جان باختن بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر در سوئیس براثر ابتلا به کرونا و مبتلا شدن ۳۰ هزار تن در این کشور به این ویروس، سوئیس اکنون بر این باور است که ویروس را در کنترل مدیریت شده خود دارد.

به گفته «متیاس ایگر» رئیس نیروی اقدام علمی کووید – ۱۹ دولت سوئیس، نتایج دو مطالعه نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد از مردم این کشور از این اپلیکیشن استفاده خواهند کرد، رقمی قابل توجه که تاثیرگذاری این برنامه را دوچندان می کند.

در این میان، شرکت داروسازی «روشه» سوئیس اعلام کرد که مجوز اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا برای کاربرد تست تشخیص پادتن در بدن افراد مبتلا به کرونا را دریافت کرده است.

دولت ها، شرکت ها و مشاغل و افراد، در پی دستیابی به چنین تست های خون هستند تا به آنها در شناسایی بهتر و بیشتر افرادی که احتمالا مبتلا به این بیماری بوده اند و یا احتمالا دارای مصونیت هستند، با هدف طراحی بالقوه راهبردهایی برای پایان دادن به قرنطینه ها و تعطیلی هایی که آسیب های بسیاری به اقتصادهای جهان زده است، کمک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.