یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: در پی تصمیم دولت برای آزادسازی سهام عدالت 49 میلیون مشمول سهام عدالت، شورای عالی بورس در جلسه دوشنبه این هفته در مورد دستورالعمل نحوه آزادسازی سهام عدالت تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: دستورالعملی که قبلاً برای نحوه آزادسازی سهام عدالت و مدت زمان تعیین شده در مورد آزادی سهام عدالت تدوین شده در جلسه شورای عالی بورس بررسی می‌شود.

اعضای شورای عالی بورس و اوراق بهادار به شرح زیر است:

وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس شورا)
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار (سخنگو و دبیر شورا)
وزیر بازرگانی(وزیر صمت)
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران
رئیس اتاق تعاون
دادستان کل کشور یا معاون وی
یک نفر نماینده از طرف کانون‌ها
سه نفر خبره مالی (از بخش خصوصی، با مشورت تشکل‌های حرفه‌ای بازار اوراق بهادار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران
یک نفر خبره (از بخش خصوصی، به پیشنهاد وزیر ذی‌ربط و تصویب هیئت وزیران برای هر بورس کالایی)

با توجه به درخواست دولت که طی نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور به مقام معظم رهبری ارائه شد و ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد، سهام عدالت ۴۹ میلیون نفر از روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۹، در مسیر آزادسازی قرار گرفت.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد نحوه آزادسازی سهام عدالت گفت:‌مردم دارنده سهام عدالت یک ماه فرصت دارند با ورود به سامانه سهام عدالت به نشانی https://www.samanese.ir/ در مورد نحوه آزادسازی سهام عدالت به روش مدیریت مستقیم و یا مدیریت غیرمستقیم تصمیم‌گیری و اقدام کنند.

وی این را هم گفت: اگر کسی در مدت یک ماهه وارد سامانه نشده و گزینه‌ای انتخاب نکند، به منزله مدیریت سهام عدالت به روش غیرمستقیم و توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی خواهد بود.

صالح همچنین اعلام کرد: نحوه آزادسازی و میزان آزادسازی و مدت زمان آزادسازی طی دستورالعملی توسط شورای عالی بورس اعلام خواهد شد.سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ به ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر ایرانی در ۶ دهک جمعیتی واگذار شد که ارزش این سهام در ابتدا یک میلیون تومان بود اما بعد از گذشت ۱۳ سال در حال حاضر ارزش سهام عدالت به حدود ۱۳.۹ برابر شده است. البته سهام عدالت دو دهک مشمولان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سهام یک میلیون تومانی و کامل است، اما برای بقیه مردم حدود ۵۳۲ هزار تومان ارزش اسمی دارد که البته این رقم نیز بعد از ۱۳ سال حدود ۱۳.۹ برابر شده است.


ارزش روز سهام عدالت

انتهای پیام/ب

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.