روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ماهواره نظامی «نور» را از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران به فضا پرتاب کرد که این ماهواره با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت؛ این موفقیت بزرگ بازتاب وسیعی در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت.

قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور خشم مقامات آمریکا، کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و هرکس به طریقی این خشم خود را بروز داد.

طی روز‌های اخیر نیز مقامات آمریکایی ادعای بی‌اساسی را در این باره مطرح کرده و به تکرار اتهامات اثبات نشده خود علیه کشورمان پرداختند.

پایگاه نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی به پرتاب ماهواره نور پرداخته و به نقل از مقامات آمریکایی این اقدام را نوعی افزایش قدرت چانه‌زنی ایران توصیف کرده است.

در این گزارش به نقل از مسئولان آمریکایی ادعا شده است: ماهواره‌ای که ایران چند روز پیش پرتاب کرد از برنامه نظامی مخفی این کشور پرده برداشت.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، این مسئولان آمریکایی ادعا کرده‌اند: احتمالا ایران از این برنامه به عنوان پوششی برای موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: بسیار محتمل است که ایران طی چند سال آینده برنامه‌ای موشکی را آزمایش کند که برد آن به تمام کشور‌های اروپایی خواهد رسید.

وال‌استریت ژورنال به نقل از این مقامات آمریکایی نوشت: اگر ایران در توسعه این توانمندی خود موفق شود، این موضوع قدرت نفوذ بیشتری به این کشور در گفت‌وگوهایش با غرب خواهد بخشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.