انوشیروان محسنی بندپی با تشریح آخرین تصمیم ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا در استان اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه روزانه بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ نفر بستری جدید ناشی از ویروس کرونا در استان تهران داشته‌ایم و تعداد بهبود یافتگان نیز همین میزان بوده است.

محسنی بندپی به آخرین آمار مربوط به ۱۱ اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: تا صبح دیروز ۳۳۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و از کل ۵۱ فوتی جدید ثبت شده در استان، ابتلای ۱۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ مثبت بوده است.

تصمیم گیری برای طرح ترافیک تا ۲ روز آینده

استاندار تهران به الزامی شدن استفاده از ماسک و دستکش برای استفاده از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مباررزه با کرونا از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت استفاده از ماسک و دستکش در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این طرح، موضوع ترافیک و استقبال مردم مورد بررسی قرار می گیرد و متناسب با استقبال شهروندان از این طرح، نسبت به استمرار شرایط کنونی ترافیک در تهران یا اصلاح آن تصمیم گیری می شود.

محسنی بندپی ادامه داد: نحوه اجرا، هماهنگی و مدیریت این طرح بر عهده شهرداری تهران است.

استاندار تهران گفت: ما هنوز هیچ پیش بینی و برداشتی از میزان استقبال و همراهی مردم با اجرای این طرح و ملزم بودن استفاده از ماسک و دستکش در وسایل حمل و نقل عمومی نداریم.

تداوم تعطیلی پارک‌های حاشیه‌ای شهرها

وی با اشاره به ادامه تعطیلی تعدادی از پارک های بزرگ حاشیه ای تهران اضافه کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل نبود امکان نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت پارک های حاشیه ای شهرها، بر ادامه تعطیلی آنها تاکید دارد.

محسنی بندپی اعلام کرد: پارک های اطراف شهرها توسط شهرداری تعطیل و درب های آن بسته شده است و کسی هم حق استفاده از آنها را ندارد اما در مورد بوستان‌های داخل شهر که امکان نظارت بر آنها وجود دارد، سعی می شود تا از فعالیت کافه ها، رستوران ها و اماکن مشابه در آنها جلوگیری شود.

استاندار تهران گفت: با اعمال این محدودیت ها در پارک ها و بوستان ها، سعی می شود تا با اعمال فاصله گذاری اجتماعی از تجمع مردم و شهروندان جلوگیری و از سلامت آنان پاسداری شود.

ادامه فعالیت کارکنان با دوسوم ظرفیت

وی با یادآوری اینکه فعالیت دستگاه های اداری پایتخت با حضور دوسوم کارمندان و تاکید بر دورکاری آنان ادامه دارد، اظهار داشت: دستگاه ها ملزم به به مرخصی دادن به کارمندان دارای بیماری زمینه ای همچون مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی و ضعف سیستم ایمنی هستند.

محسنی بندپی تاکید کرد: سایر کارکنان همچنان باید بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، با دوسوم ظرفیت در دستگاه های اداری حاضر شوند و به خدمت رسانی بپردازند.

مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم

استاندار تهران گفت: به لطف خدا با توجه به ذخیره سازی که از قبل انجام شده بود، در زمان اعمال محدودیت های ناشی از شرایط کرونا، مشکلی در تامین و توزیع اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نداشتیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون مواد پروتئینی و محصولات کشاورزی تازه در سطح فروشگاه‌ها و در دسترس مردم به وفور وجود دارد.

تلخ و شیرین روزهای واحدهای تولیدی در تهران

محسنی بندپی با اعلام رشد تولیدات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا در استان تهران گفت: چند واحد بسیار مهم خط تولید خود را به سمت تولید انواع ماسک یا مواد ضد عفونی کننده انتقال دادند و واحدهای جدیدی هم در کنار واحدهای قبلی اضافه شدند و ظرفیت بیشتری را ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: به خاطر شرایط متاثر از شیوع بیماری کرونا، برخی واحدها به دلیل اینکه مواد اولیه از خارج وارد می شد با رکود فعالیت ها مواجه شدند و تقریبا در نیروهایشان هم تعدیل داشته اند.

محسنی بندپی تاکید کرد: دولت برای آن دسته از نیروهایی که تعدیل شده اند فرصت استفاده از بیمه بیکاری را ایجاد کرده است که می توانند در سامانه مربوط به آن ثبت کنند.

استاندار تهران ساماندهی وضعیت تولید و جلوگیری از افزایش تعداد نیروهای تعدیل شده را مهمترین اولویت ستاد تسهیل این استان برشمرد و گفت: همه مسئولان اقتصادی تهران در تلاش هستند تا رونق به روند تولید بنگاههای اقتصادی بازگردد.

وی اعلام کرد: این ستاد با برگزاری جلسات منظم در تلاش است تا با رفع مشکلات مربوط به تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه این واحدها، از افزایش نیروهای تعدیل شده و رکود خطوط تولید جلوگیری کند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۱ نفر رسیده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.