به گزارش دیروز(چهارشنبه) کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی، « این نخستین بار است که چنین نشستی با مشارکت "موشه کحلون" وزیر امو مالی، "نفتالی بنت" وزیر جنگ و "آریه درعی" وزیر امور داخلی اسراییل تشکیل می‌شود».

شبکه۱۳رژیم صهیونیستی اطلاعاتی از محتوای این نشست ارائه نکرد.

در همین راستا روزنامه صهیونیستی "معاریو" گزارش داد که "یروم بلوم" هماهنگ‌کننده امور اسرا و مفقودشدگان صهیونیست به خانواده‌ "اورون شائول" و "هدار گولدن" دو سرباز صهیونیست زندانی در غزه اطلاع داده که تماس‌های غیرمستقیم با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برای تبادل آن‌ها برقرار شده است.

"یحیی السنوار" رئیس دفتر سیاسی حماس به تازگی اعلام کرد که این جنبش به دنبال شیوع کرونا حاضر است امتیازاتی جزئی در پرونده تبادل اسرا در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار، زنان و کودکان بدهد.

با شناسایی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در زندانهای رژیم صهیونیستی،  مقامات فلسطینی نسبت به احتمال ابتلای اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به این ویروس ابراز نگرانی کردند.

کمیته اسرا و آزادگان فلسطین پیش از این اعلام کرد که با وجود شیوع ویروس کرونا در زندان‌های رژیم صهیونیستی،  هیچ تصمیمی برای آزادی اسرای فلسطینی اتخاذ نشده است.

رژیم صهیونیستی تاکنون معادله موسوم به  «تبادل اسرا با یکدیگر» را رد کرده و می­‌کوشد، کمکهای انسانی را جایگزین اسرا کند،  اما حماس مخالف این موضوع است و بر مبادله اسرا پافشاری می‌­کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.