«هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا قرار است از «جو بایدن»، نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ حمایت کند. 

پایگاه هیل گزارش داد کلینتون که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ را به دونالد ترامپ واگذار کرد سه‌شنبه شب (به وقت آمریکا) این موضوع را اعلام خواهد کرد.

  چند روز پیش رسانه‌ها گزارش دادند «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن حمایت کرده است. پیش از پلوسی هم «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم همین کار را دو هفته قبل‌تر انجام داد.

«ال گور» معاون اسبق ریاست جمهوری آمریکا، سناتور «برنی سندرز» و «الیزابت وارن» دیگر چهره‌های شاخص حزب دموکرات هستند که از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) حمایت کرده‌اند.

جو بایدن بعد از انصراف سندرز از کارزار مقدماتی نامزدهای حزب دموکرات به صورت بالقوه نامزد نهایی این حزب برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به شمار می‌رود.

وی برای اینکه نامزدی‌اش در حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری قطعی شود، باید رای ۱۹۹۱ وکیل انتخاباتی (Delegate) را کسب کند و در حال حاضر هنوز ۶۰۰ رای کم دارد. 

در حالی که ۶ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، همه گیری ویروس کرونا به شدت جایگاه «دونالد ترامپ» را در مقابل «جو بایدن» متزلزل کرده است.

نظرسنجی سرتاسری نشریه «یو‌اس‌اس تودی» و دانشگاه سوفولک نشان می‌دهد که بایدن ۶ درصد از ترامپ پیش است. در این نظرسنجی بایدن با حمایت ۴۴ درصد پرسش‌شوندگان و ترامپ با حمایت ۳۸ درصدی مواجه بوده است.

این درحالی است که در ماه دسامبر و پس از آنکه استیضاح ترامپ توسط کنگره به پیش برده می‌شد، وی در نظرسنجی‌ها ۳ درصد از رقیب دموکرات خود پیش بود. در نظرسنجی ماه دسامبر، ترامپ حمایت ۴۴ درصد مردم آمریکا را به همراه داشت این در حالی بود که بایدن با حمایت ۴۱ درصدی مردم مواجه بود.

یافته‌های این نظرسنجی، چالشی که ترامپ در دوره شیوع ویروس کرونا در این کشور مواجه شده و افت شدید محبوبیت وی را نشان می‌دهد.

تعلل دولت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا سبب شده تا کنون بیش از ۵۵ هزار شهروند آمریکایی جان خود را از دست بدهند و اقتصاد این کشور نیز با افت شدید مواجه شود.

این نظرسنجی از ۱۰۰۰ نفر  و از طریق تماس تلفنی و از روز سه‌شنبه تا شنبه گذشته انجام شده و درصد خطای ۳ درصدی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.