به گزارش سپاه نیوز، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه و سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، پیام مشترکی صادر کردند.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ما باید این نکته را در نظر بگیریم که هر کسی وارد سپاه شد، در زیر شعاع تربیت و اراده معنوی شما، روزبه‌روز کمالات معنوی‌اش بیشتر شود و پیشرفت کند. نباید هیچ افت روحی و معنوی در سپاه مشاهده شود.» امام خامنه‌ای (مد ظلّه‌العالی)

هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) را گرامی می‌داریم و در این فرصتِ مغتنم که با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، از عناصر تأثیرگذار در تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی، اعم از استادان، مربیان و مدیران عقیدتی سیاسی، به ویژه ایثارگران و شهدای این عرصه، تجلیل و تقدیر کرده و توجه فرماندهان، مسئولان و دست‌اندرکاران این امر در سپاه را به اولویت‌های اساسی زیر جلب می‌نمائیم:

اهمیت ساخت و تربیت سرمایه انسانی در سپاه پاسداران در دهه پنجم و گام دوم انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند تمام اندیشه‌ها، تجربیات ارزشمند تعلیمی و تربیتی، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه در سپاه برای بازطراحی و تحول اثربخش نظام تعلیم و تربیت، متناسب با شرایط و اقتضائات کنونی، شناسایی و به‌کارگیری شود.

عمق‌بخشی به مبانی دینی، معارف اسلامی و انقلابی و تربیت معنوی فرماندهان و پاسداران ایثارگر، پرتلاش، رشید و شجاع سپاه به گونه‌ای هدف‌گذاری و اجرایی شود که در مقابله با جنگ نرم و سخت دشمنان و مخالفان این نظام دینی و انقلابی از آمادگی لازم برخوردار بوده، به گونه‌ای که به مدد این آمادگی معنوی بتوانند ضمن اثرگذاری بر محیط پیرامون خود، همواره در همه عرصه‌های دینی و انقلابی پیشرو و پیش‌برنده باشند.

معرفت‌افزایی باید مقدمه عمل جهادی و انقلابی شود تا کارآمدی پاسداران را در سپاه تقویت کند و این امر خطیر، با تقویت و ارتقای بصیرت دینی و حضور مؤثر در عرصه‌های عملیِ حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، برنامه‌ریزی و در قالب اجرای اثربخش برنامه صادقین محقق شود.

جذب و به کارگیری به همراه رشد و توان‌افزایی استادان و مربیان مُهَذّب و اثرگذار با بهره‌گیری از محتوای غنی اسلام ناب محمدی (صلی‌اللّه علیه و آله) و اندیشه‌ها و رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی و روش‌ها و شیوه‌های نوین و اثربخش تعلیمی و تربیتی در اولویت برنامه‌ها باشد.

الگوسازی مجاهدان فی سبیل‌الله و تربیت پاسدارانی با روحیه معنوی، انقلابی و جهادی، همانند شهدای دفاع مقدس، باقری‌ها، همت‌ها، خرازی‌ها و باکری‌ها و شهدای مدافع حرم، همچون حججی‌ها و شهید سلیمانی یکی از مهم‌ترین اهداف تعلیمی و تربیتی و آئینه تمام‌نمای شما تلاشگران این عرصه باشد و زمینه و گفتمان آن در تعامل اثربخش دو مجموعه فرماندهی و نمایندگی فراهم شود.

از خداوند متعال درخواست داریم، در این مسیر، نصرت و یاری خود را به مانند همیشه بدرقه راه‌مان کرده و دعای خیر امام زمان (عج) و نایب برحق ایشان، امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را شامل حال همگان کند.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه

عبدالله حاجی‌صادقی

نماینده ولی فقیه در سپاه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.