به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار "محمدرضا مقیمی" روز سه شنبه با بیان این مطلب افزود: از زمان آغاز شیوع کرونا بلافاصله جلسات مربوط به آن، در پلیس امنیت اقتصادی برگزار و این پلیس با توجه به نیاز مردم کشور به اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده شناسایی و دستگیری محتکران این اقلام را در دستور کار خود در کل کشور قرار داد.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با در نظر گرفتن نقاط آلوده و با جمع آوری اطلاعات و انجام گشت زنی‌های هدفمند افراد سودجو و اخلال گران نظام توزیع اقلام بهداشتی و محل احتکار کالاها را شناسایی می کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته از دو هزار و ۷۰۹ مورد انبار و محل توزیع تجهیزات بهداشتی بازدید و ۱۰۷ انبار و مرکز پخش به دلیل احتکار تجهیزات بهداشتی و اخلال نظم عمومی بازار در نظام عرضه و تقاضا با هماهنگی مراجع قضائی پلمب شدند.

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها، ۱۴۲ هزار و ۲۴۴ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۷۴ هزار و ۹۴ عدد انواع ماسک، ۶۸ هزار و ۱۵۰ عدد انواع دستکش به همراه یک تن و هشت کیلوگرم انواع پودر لباسشویی و ۶۱۶ لیتر انواع ضد عفونی کننده و مواد شوینده کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه پلیس امنیت اقتصادی با جدیت، مبارزه با محتکران را در کشور ادامه می دهد، گفت: در این رابطه ۵۷ محتکر دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پایان با اشاره به عزم جدی این پلیس برای مبارزه با احتکارکنندگان اقلام بهداشتی و ضروری از مردم خواست: در صورت اطلاع احتکار هرنوع کالا بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.