شرکت فیسبوک هفته گذشته آماری از تعداد کاربران جدید استفاده کننده از نرم افزار Zoom را منتشر کرد و علت افزایش تعداد کاربران این نرم افزار نیز شیوع ویروس کرونا در جهان و ارتباط اینترنتی افراد با یکدیگر اعلام شد. اما به تازگی شرکت فیسبوک با انتشار خبری اعلام کرد که کاربران از این پس می‌توانند تا ۵۰ نفر را در هر تماس تصویری اضافه کنند؛ به این ترتیب تماس‌های تصویری پیام رسان مسنجر می‌تواند به طور همزمان میزبان ۵۰ نفر باشد.

فیسبوک در گذشته از قابلیت تماس تصویری پشتیبانی می‌کرد، اما این قابلیت دارای محدودیت در تعداد افراد حاضر در چت بود، همچنین صرفا افرادی می‌توانستند با دوستان خود تماس تصویری بگیرند که همه‌ی آن‌ها دارای حساب فیسبوک بودند؛ اما خبری که از سوی فیسبوک منتشر شده است همه‌ی این محدودیت‌ها را از تماس تصویری فیسبوک حذف می‌کند.

طبق اعلام فیسبوک، تماس‌های تصویری فیسبوک از این پس میزبان ۵۰ نفر خواهد بود و کاربرانی که دارای حساب فیسبوک نیستند نیز می‌توانند وارد تماس صوتی شوند؛ همچنین فیسبوک نام این قابلیت را Room اعلام کرده است که از روی نرم افزار Zoom کپی برداری شده است.

همچنین طبق اعلام فیسبوک در صورتی که کاربران از طریق نرم افزار پیام رسان فیسبوک وارد تماس شوند؛ می‌توانند از ویژگی‌های AR و افکت‌های تصویری استفاده کنند. علاوه بر این در صورتی که کاربری که تماس تصویری را آغاز کرده است قصد محدود کردن تعداد افراد حاضر در تماس را داشته باشد، می‌تواند تماس تصویری را قفل کند تا صرفا خودش بتواند کاربران جدید را وارد تماس کند. فیسبوک درباره امنیت تماس‌های تصویری انجام شده در این شبکه اجتماعی اعلام کرده است مکالمات کاربران ضبط یا شنود نخواهد داد و کاربران می‌‍‌توانند بدون نگرانی به استفاده از قابلیت تماس چند نفره بپردازند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.