"بیل گیتس" بنیانگذار شرکت مایکروسافت انتقاد شدیدی به سیاست های "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در دوران بحران کرونا وارد کرده و دولت آمریکا را به غفلت و اهمالکاری در مقابله با بحران کرونا متهم کرده و گفت: در واقع در ایالات متحده آمریکا تست کرونا اولویت ضروری نبود.

"بیل گیتس"، که در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" سخن می گفت و با موسسات خود ازجمله در زمینه مبارزه با بحران کرونا کار می کند این انتقاد را به دولت آمریکا وارد کرد که هیچ دستورالعمل روشنی در مسئله کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی ندارد.

وی همچنین این انتقاد را به دولت آمریکا وارد کرد که امروز کمتر از سابق در توسعه راه حل های جهانی برای این وضعیت اضطراری بهداشتی مشارکت می کند.

بیل گیتس همچنین به اقدام اخیر ترامپ در لغو کمک ها به سازمان بهداشت جهانی هم انتقاد شدیدی وارد کرد.

بیل گیتس در مقابل "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان را به دلیل تلاشهایش در عهده داری شخصیت رهبری و داشتن یک رای آشکار در این بحران تمجید کرد.

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز 55 هزار نفر هم عبور کرده و تا به حال بر اساس آمارهای منتشر شده 55,415 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تا کنون حدود 987,322 نفر هم در این کشوربه کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ در آلمان هم تعداد مبتلایان به کرونا به 154174 نفر افزایش پیدا کرده و حدود 5640 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.