سرهنگ اکبر کریم‌لو فرمانده یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، از بکارگیری پهپاد فطرس در آینده نزدیک در این نیرو خبر داد و گفت: درخصوص این پرنده، تعامل جدی و خوبی با وزارت دفاع داریم و چندین جلسه کارشناسی نیز با آنها داشته‌ایم و درباره امکانات و الزامات آن نیز صحبت‌های تخصصی زیادی شده است تا ان‌شاءالله این پرنده بتواند در مجموعه پهپاد نیرو عملیاتی شود.

وی افزود: با جدیت در حال گذراندن آیتم‌ها و پارامترهای مختلف پهپاد فطرس هستیم و بعد از نهایی شدن نسبت به بکارگیری آن در مناطق ماموریتی اقدام خواهد شد.

وی همچنین درباره ارتقا پهپاد مهاجر ۶ نیز اظهار داشت: مهاجر۶ یکی از بهترین پهپادهای ساخت وزارت دفاع است که اغلب استانداردهای جهانی را داراست و با ورود آن در فرماندهی پهپاد نیروی زمینی سپاه تحولات اساسی ایجاد شد. مداومت پروازی ما به صورت چشمگیری بالا رفته است و حضور ما در مناطق عملیاتی  برای رصد افزایش فوق العاده ای یافته و کار رزمی با این پرنده شروع گردید که ضربات خوبی هم بر دشمن وارد کردیم.

سرهنگ کریم‌لو ادامه داد: این پرنده برای اولین بار در مناطق جغرافیایی شمالغرب و جنوب شرق به پرواز در آمد و در این جغرافیا مشکلاتی هم داشت که به همت و تلاش برادران وزارت دفاع این مشکلات یکی پس از دیگری حل شد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک (احتمالا خرداد ماه سال ۹۹) بحث نشست و برخاست خودکار این پرنده نیز عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برای تقویت موتور پرنده نیز با برادران دانشگاه امام حسین(ع) صحبت کردیم تا بتوانیم از موتورهایی که آنها در حال طراحی و تولید دارند استفاده کنیم که ان‌شاءالله قرار است تست آن در تابستان انجام شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.