علی ربیعی طی گفت‌وگویی اینترنتی با تعدادی از خبرنگاران،‌ اظهار کرد: تلاش همه مدیران این است که با غربالگری وزارت بهداشت، از ورود افراد بیمار به کارگاه‌ها جلوگیری شود؛‌ مناسبات باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم تولید را با کمترین درگیری افراد داشته باشیم.

اهم اظهارات سخنگوی دولت را به نقل از ایسنا، تسنیم و مهر بخوانید؛

*دولت هم بابت کارگران غیر رسمی نگران است. فکر می کنیم بخشی از کارگران غیررسمی در بازگشایی اول مشاغل کم ریسک بر خواهند گشت و از بیکاران کاسته می شود.

*وزارت کار و رفاه اجتماعی مسئول شده تا این دسته از افراد را در زیر چتر قرار دهد. سه ملیون نفری که شناسایی کردیم افرادی بودند که در هیچ بانکی حضور نداشتند.

* این نکته حائز اهمیت است که هنوز بیماری کرونا به طور قابل توجهی در کشور وجود دارد و تا زمانی که ویروس در کشور هست و دارویی کشف نشده باید اقدامات لازم را انجام دهیم. این به معنای کنترل و مهار بیماری نیست.

*هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست اما وضعیت عادی هم نمی‌توانیم استفاده کنیم. باید ما متوجه تعابیر باشیم. دریافت پیام غلط نباید از سوی مردم صورت گیرد ما نباید رفتار بهداشتی را کاهش دهیم زیرا ممکن است دچار مشکل شویم.

*روی سخن ما با مردم این است که با رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری و استفاده از ماسک به دولت کمک کنند تا کنترل نسبی را تداوم ببخشیم و هنگامی که به همکاری بزرگ مردم رسیدیم می‌توانیم به اپیدمی این بیماری کمک کنیم.

*در پارک‌ها اتراق ممنوع بود اما دیروز دیدیم افراد با فاصله‌های کم نشسته بودند ما ناگزیر هستیم اگر مراعات‌های تعیین شده مراعات نشوند تجدید نظر کنیم.

*کسی که از ناامنی در خلیج فارس سود خواهد برد، ایالات متحده آمریکا است با شرایطی که برای نفت این کشور بوحود آمده آنها سود  خواهند برد، برای همین هم استراتژی ما کاهش تنش در خلیج‌فارس است. البته این را هم می‌گویم مسئولیت هرگونه ماجراجویی در منطقه با آمریکا خواهد بود و ما در واکنش به این ماجراجویی‌ها منفعل نخواهیم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.