به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لوییس در مصاحبه‌ای گفت: «معتقدم این وحشت‌آور است که نمی‌توانیم از مردم بیشتری تست بگیریم. به همین دلیل در حال گسترش توان مردم در دسترسی به این تست‌ها هستیم و در مواجهه با این مسئله مصمم هستیم».

دولت انگلیس موظف است تا پایان ماه آوریل (۷ روز دیگر) تعداد تست‌های روزانه کرونا را به ۱۰۰ هزار مورد برساند. این در حالی است که طبق آمار منتشر شده، روز گذشته (چهارشنبه) تنها کمتر از ۲۳ هزار آزمایش ابتلا به ویروس کرونا از شهروندان انگلیسی گرفته شده است.

رویترز نوشت، «دویچه بانک» یکی از بانک‌های بزرگ اروپایی نیز روز پنجشنبه هشدار داد ضعف دولت انگلیس در اجرای تست کرونا موجب خواهد شد، قرنطینه عمومی در این کشور طولانی‌تر شده و آسیب بیشتری به اقتصاد آن وارد شود.

به نوشته رویترز، لویس در مصاحبه دیگری گفت «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که به علت ابتلا به ویروس کرونا در اقامت‌گاه خود به‌سر می‌برد، به زودی بهبودی کامل خواهد یافت و بسیار مشتاق است که دوباره سکان کشور را در دست گیرد.

تا کنون در انگلیس بیش از ۱۳۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸۱۰۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.