رویترز گزارش داد، گزارش سه ماهه فعالیت بزرگترین شرکت های انرژی آمریکا پس از سقوط تاریخی قیمت نفت، خبرهای بدتری را برای سرمایه گذاران در این بخش به همراه خواهد داشت.

 پیش بینی درآمد بخش انرژی آمریکا در سال جاری میلادی همگام با قیمت نفت کاهش یافته است. نگرانی در مورد بدهی، اخراج کارگران ورشکستگی های احتمالی بر سهام این شرکت ها تاثیر گذاشته است.

 تحلیلگران ۵۸.۹ درصد کاهش سالانه درآمد را در این بخش برای سه ماهه اول سال میلادی جاری پیش بینی می کنند. این رقم بیشتر از ۳۷.۷ درصدی است که در ابتدای همین ماه پیش بینی شده بود. تخمین زده می شود درآمد بخش انرژی در سال جاری میلادی بیش از ۹۵ درصد کاهش یابد.

 بخش انرژی با کاهش ۴۶ درصدی از ۳۱ دسامبر، بدترین عملکرد را در شاخص سهام اس پی ۵۰۰ داشته است. بسیاری از استراتژیست های وال استریت این بخش را برای سرمایه گذاری پیشنهاد نمی دهند.

سامیر سامانا، استراتژیست ارشد بازار جهانی در موسسه سرمایه‌گذاری ولز فارگو، می گوید:« برای اینکه دورنمای بهتری داشته باشیم، شرایط عرضه و تقاضا باید بهبود یابد. آنچه سرمایه‌گذاران کم صبر بازار نیاز دارند، زمان است».

 نتایجی که تا حالا به دست آمده فصل ناامید کننده ای را برای بخش انرژی نشان می دهد. با کاهش تقاضا به خاطر تعطیلی کسب و کارها ناشی از شیوع ویروس کرونا و نگرانی در مورد مورد پر شدن ذخایر در کاشینگ اکلاهاما، قیمت نفت بسیار سقوط کرده است.

 گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان تقاضا برای سوخت را ۳۰ درصد در هفته‌های اخیر پایین آورده، بنابراین ذخایر نفتی افزایش یافته اند. قیمت نفت آمریکا در روز دوشنبه برای اولین بار در تاریخ به محدوده منفی رسید.

  شرکت های بزرگ انرژی مثل اکسون موبیل و جچورون گزارش فصلی خود را هفته آینده منتشر می کنند و پس از آن هم گزارش فعالیت شرکتهای تولید و اکتشاف مثل دیوون انرژی، هس و نابل انرژی می رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.